Reklama

3 rodzaje szczęścia, które możesz dać klientom

Nawet krótkie szczęśliwe chwile mogą poprawiać nasze samopoczucie. Tę psychologiczną wiedzę nadal rzadko wykorzystuje się w biznesie. Jak firmy powinny uszczęśliwiać swoich klientów?

Dr Bernd Schmitt, pionier zarządzania doświadczeniem klienta, twierdzi, że sama konsumpcja dóbr materialnych może być źródłem szczęścia. Jako autor bestsellera Happy Consumer Everywhere podpowiada firmom, w jaki sposób mogą oferować szczęście swoim klientom.

1. Dostarczając przyjemności

Wystarczy dać ludziom coś przyjemnego, stworzyć dla nich szczęśliwe chwile. Np. w biznesie typu wellness może to być masaż. Wg Schmitta nawet picie soku czy wyjątkowo miła obsługa mogą dostarczać konsumentom pozytywne emocje.

2. Kreując pozytywne emocje

Tworzymy wspólnotę wartości z klientami, a nasza postawa i wybory korespondują z wyznawanymi przez nich ideami. Np. prowadząc restaurację wykorzystującą nieskażone, zdrowe produkty, sprawimy, że nasi konsumenci poczują się dowartościowani, i zwiększymy ich zadowolenie.

3. Angażując

Powinniśmy być w stałym kontakcie z klientami, robić rzeczy wykraczające poza ich oczekiwania, tworzyć nowe wersje produktów, bo to także może być dla ludzi źródłem szczęścia.

Powyższe sposoby nie wykluczają się i można je wykorzystywać jednocześnie, w zależności od specyfiki branży – twierdzi dr Bernd Schmitt. Już 17 listopada wystąpi on w Warszawie na organizowanej przez „Harvard Business Review Polska” konferencji. Opowie o tym, jak uszczęśliwiać klientów i przygotować biznes do funkcjonowania w inteligentniejszym świecie. Więcej informacji: berndschmitt.pl.

Artykuł sponsorowany

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iBialoleka.pl




Reklama
Wróć do