
Do otwarcia Galerii Północnej, zaplanowanego na III kwartał 2017 roku, zostało zaledwie kilka miesięcy. Budowa wkroczyła w końcową fazę - bryła budynku jest już zamknięta, trwają prace montażowe i wykończeniowe wewnątrz obiektu. Najemcy sukcesywnie odbierają swoje lokale, a wiele firm już prowadzi prace adaptacyjne. W trakcie realizacji jest montaż unikalnej fasady, wykonanej w 40% ze szkła. Intensywne prace dotyczą także zagospodarowania przestrzeni wewnątrz Galerii Północnej.
Przypomnijmy: Galeria Północna będzie pierwszym nowoczesnym wielkopowierzchniowym centrum handlowym, oddanym na terenie Warszawy od 11 lat. Już sam horyzont czasowy, który dzieli inwestycję od jej poprzedników sprawia, że pod wieloma względami będzie oryginalna i najbardziej nowoczesna od konkurencji.
Jak podkreśla inwestor, jest to obiekt użyteczności publicznej w pełnym znaczeniu tego słowa – otwarty na mieszkańców, zaprojektowany z troską o komfort gości i środowisko, zapewniający zaplecze shoppingowe, rozrywkę i miejsce do relaksu, zachęcający do odwiedzenia i współtworzonym przez lokalną społeczność. Uwagę gości na pewno zwrócą bryła i fasada obiektu, zaprojektowane przez studio APA Wojciechowski i Moshe Tzur Architekci. Ciężka, betonowa konstrukcja znana z większości obiektów wielkopowierzchniowych, w przypadku Galerii Północnej zastąpiona została jasną, przeszkloną fasadą. Firmie GTC zależało na tym, aby pomimo znacznej powierzchni, obiekt wpisywał się wyglądem i funkcją w charakter okolicy.
Z myślą o osobach aktywnych powstanie ścieżka rowerowa i punkt naprawy rowerów. Od strony ulicy Światowida zlokalizowany zostanie także skatepark dostępny zarówno dla wielbicieli rolek, jak i deskorolki. Część lokali gastronomicznych będzie miała osobne wejścia od strony ulicy, co pozwoli na funkcjonowanie niezależnie od godzin pracy centrum handlowego. Dzięki temu z oferty piekarni czy kawiarni klienci będą mogli skorzystać już od wczesnych godzin porannych.
Firma GTC zadbała też o miejsca do rekreacji i efektowną aranżację wnętrza, która obok elementów małej architektury, obejmuje także sztukę. We wnętrzu galerii ustawiona została największa w Warszawie i prawdopodobnie najwyższa w Polsce, 22-metrowa rzeźba „Wir”. Instalacja jest dziełem Oskara Zięty, jednego z najbardziej znanych polskich architektów i projektantów, prezentującego swoje prace m.in. w paryskim Centrum Pompidou i monachijskiej Pinakotece.
Jednym z elementów, który mocno wyróżnia Galerię Północną na tle konkurencji jest także niecodzienny pomysł na wykorzystanie dachu, który będzie pełnił funkcję użytkową. Powierzchnia ponad 5 tys. mkw. zostanie obsadzona naturalną roślinnością oraz wypełniona różnego rodzaju przestrzeniami na zabawę i relaks. Wkrótce po otwarciu zielony dach będzie służył jako miejsce różnego rodzaju wydarzeń. Dzięki temu, że na dachu Galerii Północnej posadzone zostaną prawdziwe drzewa i krzewy, przestrzeń stanie się także elementem zielonych płuc dzielnicy. Ze względu na okoliczną roślinność i wysokie standardy budowlane, ekologia była bardzo ważnym tematem od początku prac nad Galerią Północą. Obiekt został stworzony w systemie certyfikacji Leed, zakładającym minimalizowanie negatywnego wpływu obiektów na otoczenie.
Także komercjalizacja obiektu weszła już w ostatni etap. Galeria Północna jest wynajęta w ponad
80 proc. Systematycznie podpisywane są nowe umowy najmu, a inwestor i zarządca galerii, firma GTC, pracuje obecnie przede wszystkim nad poszerzeniem segmentu mody damskiej.
Docelowo Galeria Północna będzie miała powierzchnię 64 000. mkw, ponad 220 sklepów, butików i punktów usługowych znanych rodzimych i światowych marek, strefę gastronomiczną o powierzchni ponad 2 600 mkw.,11-salowe kino Cinema City oraz 2 300 miejsc parkingowych.
Najwyższy poziom architektoniczny i funkcjonalny Galerii Północnej przyciągnął do obiektu międzynarodowe marki niedostępne wcześniej na polskim rynku. Pierwszą w Polsce umowę najmu właśnie w Galerii Północnej podpisał amerykański gigant odzieżowy Forever21. Sieć znana na całym świecie ma już swoje sklepy w większości krajów Europy, a teraz z jej oferty skorzystają także klienci Galerii Północnej. Swój pierwszy salon zdecydował się otworzyć także brytyjski Hamleys – jedna z największych na świecie sieci sklepów z zabawkami.
Potencjał handlowy obiektu dostrzegły także marki sportowe. Sieć 4faces, multibrandowy koncept sportowy należący do spółki OTCF, zainauguruje swoją działalność w Warszawie właśnie w Galerii Północnej. W obiekcie powstanie także piąty w Polsce i pierwszy w stolicy salon premium marki Martes Sport. Obok nowych brandów, w Galerii Północnej pojawią się także dobrze znane i lubiane marki odzieżowe, obuwnicze czy sklepy a akcesoriami m.in. marki należące do Grupy LPP – Sinsay, Reserved, House i Cropp, TK Maxx, H&M, sieci obuwnicze m.in. CCC, Ryłko i Wojas, salony z biżuterią Verona i YES, sklepy z elektroniką czy z odzieżą i akcesoriami dla dzieci. W ofercie znajdzie się także pełnowymiarowy hipermarket Carrefour, nowoczesny klub Calypso oraz placówka Enel-Med. Ofertę shoppingową Galerii Północnej uzupełnia strefa piękna, czyli salony świadczące usługi z zakresu fryzjerstwa oraz kosmetyki. W obiekcie swoje punkty zlokalizowały m.in. sieci fryzjerskie Camille Albane, Frederic Moreno i Hair Styling Team oraz prestiżowy salon manicure Nail SPA, prowadzony przez Marzenę Kanclerską-Gryz. Klienci będą mieli do dyspozycji także bogata ofertę lokali gastronomicznych.
Dzięki szerokiemu wachlarzowi znanych marek, food court Galerii Północnej ma szansę stać się jednym z ciekawszych miejsc spotkań dla mieszkańców Białołęki i okolic. Obecnie w Galerii Północnej podpisanych jest już ponad dwadzieścia umów najmu z lokalami gastronomicznymi, wśród których znajdują się m.in. kawiarnie Starbucks i Etno Café, PizzaHut, Burger King, KFC, Thai Wok, Salad Story, bistro i piekarnia Allo Allo, Sphinx, Makarun czy restauracja Bierhalle. Większość z nich znajdzie się na drugiej kondygnacji galerii w strefie food court, ale część restauracji i kawiarni rozmieszczona będzie w innych miejscach obiektu. Do niektórych, jak popularnej kawiarni Starbucks czy restauracji Bierhalle, wejść będzie można wprost z ulicy lub skorzystać z ich letnich ogródków.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Calypso czy Zdrofit?
Zdrofit informuje na swojej stronie że będzie miał tam klub? Więc zdrofit czy calypso?
Bershka, Stadivarius, tally waily, Promod , Zara? Te marki są interesujące a nie croppy i reserved które są wszedzie .Licze ze one tutaj bedą !!!
co będzie to będzie, najważniejsze, że będzie i to wygląda na to, że bardzo ładne. Dla mnie kina i kafejki o krok to już będzie kosmos. Tarchomin się zmienił można powiedzieć dramatycznie na korzyść
Super - wszystko idzie w kierunku najlepszym... wreszcie będzie można wyskoczyć na kawę lub do kina... a przy okazji zrobić shopping bez potrzeby odwiedzania Centrum.
Brak mango, mohito i zary...smuteczek, gdyż te sklepy lupię najbardziej
Zara i mango przyciągają ludzi, reszta sklepów przy okazji. Słabo. W tej kwestii dalej będzie prowadziła Arkadia.
Zara i inne sklepy inditexu to tylko kwestia czasu. Jeśli galeria okaże się hitem to bardzo szybko inditex zaproponuje dobra cene za najlepiej usytuowane lokale i wejdą do tej galerii Ale nie dziwnie się że nie podjęli ryzyka i nie weszli od początku w to CH.