Jak firma Sony przetrwała najbardziej niszczycielski atak hakerski w historii biznesu?

Handel i usługi, firma przetrwała najbardziej niszczycielski hakerski historii biznesu - zdjęcie, fotografia
PortaI iBiałołeka.pl 30/05/2016 15:38

Gdy ofiarą hakerów padła firma Sony, świat wstrzymał oddech. Do publicznej wiadomości trafiło wiele poufnych i kontrowersyjnych informacji. Głos w sprawie zabrał nawet Barack Obama.

Ten dzień Michael Lynton, prezes wytwórni filmowej Sony Pictures, zapamięta na zawsze. 24 listopada 2014 roku hakerzy wykradli poufne informacje przedsiębiorstwa: szczegóły dotyczące wynagrodzeń, prywatne wiadomości e-mail (niektóre zawierające bardzo krytyczne uwagi o największych gwiazdach Hollywood) i filmy, które jeszcze nie ukazały się w kinach.

Najprawdopodobniej za atakiem stała Korea Północna, która chciała powstrzymać dystrybucję komedii „The Interview” (Wywiad ze Słońcem Narodu) o fikcyjnym zamachu na Kim Jong Una. Gdy firma wstrzymała premierę filmu, prezydent USA skrytykował wytwórnię za ugięcie się pod naciskami. Ostatecznie film trafił do szerszej publiczności.

Większym problemem Sony było jednak całkowite odłączenie od sieci. Hakerzy zabrali wszystkie dane, wykasowali zawartość komputerów i zniszczyli sprzęt. Komunikację między tysiącami pracowników trzeba było zorganizować od podstaw.

– Trzeba przez cały czas być niepoprawnym optymistą i mocno wierzyć w wyjście z kryzysu – tak z perspektywy czasu o cyberataku mówi prezes Sony Pictures. W wywiadzie opublikowanym w majowym wydaniu prestiżowego magazynu dla liderów biznesu „Harvard Business Review Polska” (Zostawili po sobie spaloną ziemię) dzieli się szczegółami kryzysu i sposobami, które pozwoliły mu go opanować.  

Artykuł sponsorowany

Jak firma Sony przetrwała najbardziej niszczycielski atak hakerski w historii biznesu? komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ibialoleka.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP Z O O z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"