Handel i usługi, wykorzystywać szanse sprzedażowe - zdjęcie, fotografia
PortaI iBiałołeka.pl 21/04/2016 13:44

Polskie firmy nie wykorzystują szans związanych z prognozowaniem i wygrywaniem procesów sprzedażowych. Jakie popełniają błędy i jak im zaradzić?

Odsetek wygranych szans sprzedażowych w stosunku do prognozowanych jest w Polsce znacznie niższy (41,9%) niż średnia globalna (45,8%)! – wynika z badań ICAN Institute i CSO Insights. Aby zmienić niekorzystną proporcję, pracownicy sprzedaży muszą zrozumieć funkcję lejka sprzedażowego i lepiej nim zarządzać.

Jak zmniejszyć koszty?

Lejek sprzedażowy obrazowo przedstawia proces sprzedaży. Na początku jest on szeroki, bo bierze pod uwagę wszystkich potencjalnych klientów, na końcu przedstawia sfinalizowane sprzedaże. Od tego, co się dzieje w środku lejka, zależy koszt i efektywność pracy handlowców.

Aby skutecznie wykorzystać szanse na sprzedaż, trzeba obrać właściwy kierunek już na początku. Skupianie się na zbyt dużej liczbie klientów może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego – efektywność sprzedaży będzie niewspółmiernie niska do nakładów pracy. A to oznacza, że koszty będą nadmierne w stosunku do sprzedażowych sukcesów. Chcąc uniknąć takich dysproporcji, trzeba w przemyślany sposób zawęzić lejek sprzedażowy. Dzięki temu zwiększymy szanse na efektywną sprzedaż i zminimalizujemy koszty, które byłyby większe w przypadku rozproszonego i nieskoordynowanego wysiłku ze strony sprzedawców.

Praktyczne narzędzia na wyciągnięcie ręki

W taktycznym zarządzaniu sprzedażą pomaga seria programów rozwojowych ICAN Total Selling TM , organizowanych przez ICAN Institute, wydawcę „Harvard Business Review Polska”. Szkolenia ITS TM to kompleksowa odpowiedź na wyzwania stawiane handlowcom (ITS TM Bussines Acumen), menedżerom liniowym (ITS TM Sales Management Program) oraz szefom sprzedaży (ITS TM Sales Leadership Program) w dynamicznym świecie sprzedaży.


Artykuł sponsorowany

 

Jak wykorzystywać szanse sprzedażowe? komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ibialoleka.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP Z O O z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"