Jaka przyszłość czeka działy marketingu?

Handel i usługi, przyszłość czeka działy marketingu - zdjęcie, fotografia
PortaI iBiałołeka.pl 29/09/2016 13:17

Dzisiaj marketing jednostronny, skierowany do masowego odbiorcy, to za mało, aby zachować konkurencyjność. Organizacja muszą położyć większy nacisk na relacje z klientami. Dlaczego to takie ważne?

Zasadniczą różnicą między organizacją tradycyjną a nastawioną na klientów są ich priorytety. Pierwsza nastawiona jest na sprzedaż produktów i marek, a druga na obsługę klientów, ich segmentację oraz dwukierunkową i zindywidualizowaną komunikację.

Choć organizacje deklarują ogromne znaczenia relacji z klientami, zazwyczaj nadal skupiają się wyłącznie na sprzedaży towarów i usług. Mając do dyspozycji technologie, które umożliwiają zrozumienie klientów i kontakty z nimi, większość firm prowadzi marketing za pośrednictwem mass mediów. W efekcie zwiększa liczbę bezosobowych transakcji, które dziś nie mają racji bytu. Co z tego, że firma obecnie jest rentowana, jeśli wszystko wskazuje na to, że wkrótce straci większość klientów, bo nie zadbała o relację z nimi?

Dopóki firmy będą bardziej nastawione na sprzedaż produktów niż na dbałość o klientów nawet nowoczesne rozwiązania na nic się zdadzą. Obecnie konsumenci pragną głębokich relacji z firmami, zwłaszcza w B2B: chcą czuć się ważni, mieć ważny głos, wpływać na powstawanie nowych lub udoskonalanie starych produktów i usług.

Tradycyjne działy marketingu będą przekształcać się w działy ds. klientów. To wymusi na firmach skoncentrowanie się na rentowności klientów, która będzie mierzona m.in. takimi parametrami jak wartość życiowa klienta czy wartość dostarczana firmie przez wszystkich klientów.

Dynamiczne zmiany i rosnąca konkurencja zmusza firmy B2B do szukania nowych sposobów na zyskanie przewagi. Program rozwoju menedżerów B2B Business Development Program™ pomaga budować biznes na coraz trudniejszym rynku B2B. Więcej szczegółów można znaleźć tutaj: b2b.ican.pl.  

Artykuł sponsorowany

Jaka przyszłość czeka działy marketingu? komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ibialoleka.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP Z O O z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"