
Wizja budowy 3. linii metra rozbudziła wyobraźnię wielu mieszkańców Warszawy. Wiadomość jednak nie wzbudziła wielkiego entuzjazmu na Białołęce, bo kolejny odcinek podziemnej kolejki pojawia się regularnie przed wyborami, ale realnie nie zmienia niczego w komunikacji dla tej części miasta. Może jedynie oznaczać jedno – przesunięcie planowanych inwestycji tramwajowych, które miały być szansą na odkorkowanie dzielnicy i swobodny dojazd do centrum stolicy.
Od dawna mówi się o dwóch liniach tramwajowych, które znacznie ułatwiłyby życie mieszkańców dzielnicy: na Zieloną Białołękę i wzdłuż Modlińskiej. Realizacja tych dwóch inwestycji – za ok. 150 mln zł każda – stanowi ułamek kwoty potrzebnej na budowę choćby jednego odcinka linii metra.
- Dlatego też sukcesywnie zabiegamy o realizację obu kluczowych dla Białołęki inwestycji tramwajowych, wspierając działania mieszkańców i wykorzystując możliwości na poziomie dzielnicowego samorządu. W tej kadencji z inicjatywy radnych klubów Razem dla Białołęki i Koalicji Obywatelskiej zostały zgłoszone i przyjęte przez Radę Dzielnicy stanowiska ws. priorytetowej realizacji zarówno linii tramwajowej na Zieloną Białołękę, jak i wzdłuż Modlińskiej. O obie inwestycje zabiegamy również kolejnymi interpelacjami radnych, a także podkreślając ich wagę m.in. w dialogu z Biurem Architektury i Planowania Przestrzennego – mówi Mateusz Senko ze Stowarzyszenia Razem dla Białołęki.
Tramwaj wzdłuż Modlińskiej tylko z nazwy ma przebiegać przy głównej arterii dzielnicy, bo nie do końca tak jest to planowane. Pierwszy etap to niemal prosty odcinek od pętli Żerań FSO do Płochocińskiej, nie wiemy jak ma wyglądać przejazd pod trasą S8. Natomiast drugi etap połączy rejon Płochocińskiej i Familijnej z Trasą Mostu Północnego, biegnąc korytarzem Familina – Myśliborska (wariant określany jako bardziej perspektywiczny) lub dalej wzdłuż Modlińskiej aż do TMP i Traktu Nadwiślańskiego. Wybór docelowego wariantu nastąpi m.in. w oparciu o konsultacje społeczne.
- W najbliższym czasie – z początkiem II kwartału 2021 – Tramwaje Warszawskie planują ogłoszenie przetargu na wykonanie studium techniczno-ekonomicznego dla budowy trasy tramwajowej z pętli Żerań FSO w kierunku północnym. Tym samym z etapu „kresek na mapie” inwestycja przejdzie wreszcie do przygotowywania dokumentacji, będącej podstawą do uzyskania m.in. decyzji środowiskowej oraz finansowania – o co wielokrotnie dotychczas zabiegaliśmy – podkreśla Mateusz Senko.
Druga z planowanych linii będzie obsługiwać wschodnią część dzielnicy. Trasa „Tramwaju na Zieloną Białołękę” na rozpocznie się przy skrzyżowaniu Rembielińskiej z Matki Teresy z Kalkuty i będzie biegła ul. Matki Teresy z Kalkuty, wzdłuż św. Wincentego i Głębockiej, a następnie korytarzem zarezerwowanym na Trasę Olszynki Grochowskiej. Tramwaje Warszawskie planują 9 par przystanków, (5 na Białołęce).
Dla tej inwestycji już niebawem mają się rozpocząć konsultacje społeczne. Jest już wielowariantowa koncepcja trasy, złożony wniosek o decyzję środowiskową.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie