
Pas „ruchu lokalnego” w ulicy Modlińskiej czyli jeden wielki chaos i wbrew pozorom najszybszy ze wszystkich pasów tej arterii. Czy umiemy po nim jeździć?
- Zawsze jadąc z Legionowa tuż za rondem w Jabłonnie zjeżdżam na prawy pas. Jest na nim najluźniej i co za tym idzie najszybciej. Problem w tym, że chociaż miejsca jest tam na dwa samochody obok siebie, co raz jakiś baran jedzie środkiem i skutecznie hamuje ruch – narzeka Czytelnik, a inny kierowca podkreśla dla odmiany, że na tym pasie często pojawiają się „kretyni, którzy na siłę wciskają obok jego samochodu”. - Przecież to jeden pas więc po co takie cwaniactwo na drodze? - pyta oburzony i zastanawia się, że jednak fragmentami na tym pasie widać linię jakby rozgraniczającą.
Ponieważ ilu kierowców tyle opinii na temat pasa dla ruchu lokalnego na Modlińskiej, zapytaliśmy Zarząd Dróg Miejskich o to jak zachować się jadąc prawym brzegiem tej ulicy.
- Pas ruchu lokalnego jest szeroki, ale nie można wyznaczyć dwóch pasów o szerokości normatywnej dla tej klasy drogi – droga główna ruchu przyspieszonego. Dodatkowo jest to droga krajowa nr 61. Szerokość tego pasa jest zmienna. Dwa samochody osobowe zmieszczą się obok siebie, ale dwa samochody ciężarowe już nie. Podobnie samochód ciężarowy z samochodem osobowym - tu sytuacja może być podobna – odpowiada Mikołaj Pieńkos z ZDM, a na konkretne pytanie czy w przypadku Modlińskiej Pas L jest przeznaczony dla jednego czy dwóch rzędów samochodów cytuje przepisy: Zgodnie z przepisami, pas ruchu to każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi.
Jedno jest pewne – decydując się na jazdę pasem dla ruchu lokalnego powinniśmy zachować szczególną ostrożność, bo jego szerokość się zmienia. Poza tym przypominamy wszystkim, którzy właśnie tę część Modlińskiej traktują jako najszybszą – tam powinniśmy jeździć wolniej! A jakie Wy macie doświadczenia z pasem dla ruchu lokalnego na Modlińskiej?
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
a przed skrzyżowaniami tablica pionowa traktuje ten pas jak dwa osobne :) bullszit :)
buspas od strony płochocińskiej to też ciekawy temat, nagle ktoś usunął kawałek od płochocińskiej w str MAKA, i bus pas zaczyna się za leszczynową...
w sprawie "tablicy pionowej traktującej ten pas jak dwa osobne". Otóż znak drogowy F-10 ,,kierunki na pasach ruchu''. stosuje się w celu wskazania na wlocie skrzyżowania obowiązujących kierunków jazdy przez skrzyżowanie z określonych pasów ruchu. "NA WLOCIE SKRZYŻOWANIA" a nie na całej długości pasa.
Ja co rano mam problem ze skręcenie na zielonej strzałce w prawo. Mimo, iż zawsze na 3 pasach ustawiają się po 4 samochody to i tak nikt nie myśli ze strzałka jest po to bym mogła z niej skorzystac. A tu sznur jadących prosto !!!
Co za bezsensowny artykul - nic nie wyjasnia. Chcialem zapytac jak zgodnie z przepisamy powinnismy tam jezdic ?
Jechałam 2 dni temu tym lokalnym pasem Skodą trzymając się prawej strony i wjechał na mnie TIR, który po prostu mnie nie zauważył, bo byłam w martwej strefie jego widoczności. Było to za skrzyżowaniem z ul. Anecińską. Oczywiście policja uznała, ze to moja wina, bo pewnie zajechałam mu drogę. Ponieważ trudno się "kopać z koniem" przyjęłam mandat, ale nie jestem przekonana do swojej winy. Czy tir może jeżdzić po tej drodze równolegle do jadących samochodów osobowych?