
Dogodne połączenie wschód – zachód, pomiędzy ul. Ostródzką a Białołęcką nie istnieje. Dostępne są jedynie ulice zbyt wąskie lub z brakującymi fragmentami nawierzchni. Jakie są pomysły na rozwiązanie tej patowej sytuacji? Jeden z nich znajdziemy w interpelacji radnej Marioli Olszewskiej.
„Idealnym rozwiązaniem sugerowanym w studium komunikacyjnym dla wschodniej Białołęki wskazano przedłużenie ul. Berensona do Białołęckiej poprzez budowę Projektowanej KL-11 i Projektowanej KL-10b i dalsze wykorzystanie ul. Dobka z Oleśnicy. W WPF zaplanowane jest przedłużenie ul. Hemara, które będzie obsługiwać kilka placówek oświatowych, przez co należy się liczyć z ogromnymi utrudnieniami w okolicach szkół i przedszkola. Priorytetem dla obszaru powinno być planowanie siatki dogodnych połączeń” - napisała radna w interpelacji.
Jest na nią konkretna odpowiedź.
Okazuje się, że budowa przedłużenia ul. Berensona do Białołęckiej poprzez budowę wspomnianych ulic Projektowanych i wykorzystanie ul. Dobka z Oleśnicy jest obecnie niemożliwa. Na przeszkodzie stoją ogromne koszty. Szacunkowa wartość tej inwestycji wraz z wykupem gruntów to aż10 mln zł, a przyznane limity środków w WPF na poszczególne lata uniemożliwiają wprowadzenie tak dużego zakresu robót drogowych. Chcąc obecnie wprowadzić do WPF powyższe zadanie należałoby zrezygnować z części innych ważnych zadań już w niej ujętych.
Zastępca burmistrza, Dariusz Kacprzak wymienia inne inwestycje, które w najbliższych latach powinny poprawić sytuację we wschodniej części dzielnicy. Rozwiązania poprawiające komunikację między Ostródzką a Białołęcką to:
-budowa przedłużenia ul. Hemara do Białołęckiej wraz z budową mostu nad Kanałem Bródnowskim – realizacja 2017 – 18.
-budowa Projektowanej 14KL między Berensona i Ostródzką – 2017-18
-budowa oświetlenia ul. warzelniczej od Ostródzkiej (odcinek ok. 300 m) – realizacja 2017-18
-modernizacja ul. Ostródzkiej na odcinku ul. Hemara do ul. Projektowanej 14KL – 2019 – 2020
-budowa ul. Warzelniczej na odcinku od Hemara do posesji nr 18B – 2021-22
Czy te inwestycje są zadowalające? Na pewno mieszkańcy chcieliby więcej, jednak biorąc pod uwagę ograniczone możliwości finansowe, wymienione w odpowiedzi na interpelację inwestycje choć trochę poprawią sytuację na drogach Zielonej Białołęki.
foto: googlemaps
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
"Dostępne są jedynie ulice zbyt wąskie lub z brakującymi fragmentami nawierzchni" - Jest ulica Brzeziny. Cała utwardzona, 5 metrów szerokości to mało?
ul. Brzeziny - droga osiedlowa z kostki brukowej, chyba nie o takie połączenie chodzi.
To może wystarczy wylać asfalt, skoro kostka się nie podoba.
brak środków?a 30 mln przełozonych na ZB na przyszły rok? w przyszłym roku znowu rekordowy budzet z wykonaniem 10 % :). Ciekawe, ile będzie w tym roku ???
już wnioskują o zmniejszenie o ponad 10 mln zł... więc jeszcze do grudnia trochę spadnie.
Co z przejazdem od końca ul. Dobka z Oleśnicy czyli na wysokości mostku nad Kanałem Bródnowskim, wzdłuż Kanałku do Warzelniczej? Jest tam fizyczny przejazd łączący Białołęcką, przez Dobka z Oleśnicy i Warzelniczą tuż przy nowo budowanej szkole. Wszyscy sobie tam jeżdżą omijając korki na Białołęckiej a jest to przecież przejazd przez kilka działek, nie jest to droga publiczna. O tej części Białołęki gdzie ludzie mieszkają od pokoleń Gmina nic nie robi, za to powstaje pełno dróg dla mieszkańców nowych osiedli. Co z drogą projektowaną KL9, prowadzącą od ul. Mariana Hemara, równoległą do Ostródzkiej (między Ostródzką i Białoęcką)? Wiele działek jest tam bez żadnego połączenia z drogami publicznymi.