Marcin Wójcik - blog 16/05/2014 23:56

Trwają prace nad modernizacją ul. Światowida. Z niecierpliwością mieszkańcy Nowodworów wypatrują, jak dzień pod dniu zmienia się krajobraz osiedla wokół trwającej budowy. Tylko, czy aby mieszkańcy wiedzą na co czekają i czy gdy już zobaczą efekt finalny trwającej inwestycji nie przysiądą z wrażenia ?

Tak właśnie może się stać. Czy wiedzą, że ul. Światowida spuchnie nie tylko do dwóch czy trzech pasów, ale nawet CZTERECH w jednym kierunku, stając się o zgrozo realną alternatywą dla ul. Modlińskiej.

 

Dziś w Urzędzie Dzielnicy, na spotkaniu zorganizowanym przez grupę inicjatywną „Nie dla „autostrady” Światowida”, mieszkańcy Białołęki mogli dowiedzieć się jak będzie wyglądała nowo wytyczona ulica. Można było spodziewać się przemyślanego projektu całej drogi. No właśnie można było, bo dziś już wiemy, że jest z tym problem, a cała droga budzi wątpliwości mieszkańców co do zasadności rozwiązań, które zostały przyjęte.

Zatem ulicy Światowida przybędzie torowisko, a sama droga stanie się w zasadzie trasą szybkiego ruchu. Zlikwidowanych zostanie część dotychczasowych skrzyżowań, przejść dla pieszych, znikną niektóre zjazdy oraz lewostronne wjazdy. Nie wykluczone, że na kolejnym etapie inwestycji, po wykonaniu stosownych ekspertyz na wytypowanych odcinkach drogi, pojawią się ekrany dźwiękochłonne. Warto zapytać po co to wszystko? Tak jak nie budzą wątpliwości plany poprowadzenia trasy tramwajowej, tak kompletnie niezrozumiałe są pomysły stworzenia tak szerokiej arterii w miejscu, gdzie oczekiwać by można rozwiązań, które nie tylko usprawnią komunikację, ale nie zrujnują też dotychczasowego charakteru okolicy.  Warto abyśmy zdali sobie sprawę, że modernizowana ul. Światowida będzie nie wiele węższą drogą niż ul. Marszałkowska! Dodatkowo, zmiany podzielą w miarę spójne i jednorodne osiedla.

Kwiatkiem do kożucha jest wytyczona ścieżka rowerowa, która na wysokości przyszłej pętli tramwajowej odbija od drogi i chodnika biegnących wzdłuż ulicy Światowida, aby po okrążeniu całej pętli i pokonaniu ostrego zakrętu, znów wróciła w okolice ulicy.

Realizowana inwestycja jest kolejną, która zanim jeszcze ruszyła, już budzi kontrowersje. Po raz kolejny projekt, który powinien łączyć i integrować, powoduje podziały. Kiedy więc to co ma służyć ludziom, faktycznie będzie dla nich? Dlaczego po raz kolejny tworzy się coś, co po dostawieniu ew. ekranów dźwiękochłonnych, wygeneruje pejzaż jak z komedii na której nikomu nie jest do śmiechu? 

 

Marcin Wójcik – lat 37. Wieloletni mieszkaniec Białołęki /Nowodwory/. Absolwent UKSW, ukończył studia MBA w SGH, posiada bogate doświadczenie społeczno-samorządowe, prywatny przedsiębiorca, szczęśliwy mąż i ojciec.

Światowida niezgody komentarze opinie

  • gość 2014-05-17 11:26:26

    Człowieku co ty bredzisz? Ulica podzieli w miarę jednolite i spójne osiedla. Przecież one praktycznie wszystkie są po zamykanie i pogrodzone. Jednocześnie, w ramach charakteru, ja piszesz, tej okolicy zbudowano i buduje się mieszkania na kilkaset tysięcy mieszkańców. Jak można ich wywieść i przywieść bez odpowiedniej drogi i komunikacji. Teraz jest problem z wejściem do autobusu na 2 i 3 przystanku. dlatego i szeroka alternatywa dla Modlińskiej w postaci Światowida ale także budowa kolejnego mostu między Jabłonną a Białołęka to konieczność. Burmistrz wraz z urbanistami powinni się zastanowić nad sensownym planem zagospodarowania przestrzennego. Dodatkowo trzeba pomyśleć też o Odkrytej - Nowodworskiej. Tam też coraz więcej osiedli i jedna wąska ulica co już ledwo dyszy.

  • gość 2014-05-17 15:24:44

    Odnosząc się do wpisu "anonima" z 17-05-2014 11:26:26:
    1. W każdej dyskusji należy zachować kulturę osobistą. Czy Pan/Pani nie dostrzega, że stwierdzenie "Człowieku, co Ty bredzisz" jest obraźliwe?
    Można się nie zgadzać, spierać ale róbmy to w dobrym tonie.
    2. Nie wiem czy był/a Pan/Pani na wczorajszym spotkaniu zorganizowanym w Urzędzie Dzielnicy Białołęka - wiele ciekawych rzeczy zostało tam pokazanych i omówionych. Zapewne biorąc udział w dyskusji byłby/a Pan/Pani lepiej zorientowany/a w temacie.
    3. Nie poszerzanie wewnętrznych układów komunikacyjnych osiedli i dzielnic jest priorytetem w nowoczesnych metropoliach a budowa sprawnego, elastycznego, wydolnego systemu komunikacji miejskiej - to jest klucz do sukcesu!
    4. W większości przypadków, poruszając się po Warszawie, wozimy powietrze (czyt. 1-2 osoby na samochód) - rozbudowa infrastruktury drogowej pozwalająca na wprowadzenie większej ilości samochodów do centrum miasta prowadzi do jeszcze większych korków oraz degradacji środowiska. Pamiętajmy, że Białołęka słynie z tego, że jest zieloną dzielnicą - "autostrada" w tym miejscu jest zbyteczna.

    z poważaniem,
    Dariusz Kacprzak

  • gość 2014-05-18 08:59:27

    Komu zależy na zniszczeniu tej dzielnicy? Po co absurdalny projekt, o kosztach nie wspominając, miejscami SIEDMIO pasmowej drogi biegnącej przez środek osiedla, koło szkoły? Skoro stawiamy na transport publiczny (czytaj: budowany tramwaj) bezsensowne jest budowanie tak szerokiej arterii dla samochodów przez środek spokojnego jak dotąd Tarchomina!

  • gość 2014-05-18 08:59:47

    Komu zależy na zniszczeniu tej dzielnicy? Po co absurdalny projekt, o kosztach nie wspominając, miejscami SIEDMIO pasmowej drogi biegnącej przez środek osiedla, koło szkoły? Skoro stawiamy na transport publiczny (czytaj: budowany tramwaj) bezsensowne jest budowanie tak szerokiej arterii dla samochodów przez środek spokojnego jak dotąd Tarchomina!

  • gość 2014-05-18 10:30:08

    Do " Anonim 2014-05-17 11:26:26
    Człowieku co ty bredzisz?"

    Mam wrażenie, że ratusz i burmistrz spuścił ze smyczy swoje pieski partyjno-urzedniczego betonu. Cóż to szczekanie ludziom myślącym nie zaszkodzi. Tylko dlaczego na każdym portalu odbywa się na jedną modłę? Czy jesteście w stanie wymyślić 1 argument, KOREK? Proponuję wiecej wyobraźni;-)

  • gość 2014-05-18 16:10:27

    Do tej pory Tarchomin był dzielnicą przyjazną LUDZIOM, którzy chcą w czasie wolnym pospacerować, pojeździć na rowerze, na rolkach, odpocząć W CISZY I SPOKOJU na ławce, balkonie.... teraz będzie dzielnica przyjazna SAMOCHODOM.... Pytanie: komu na tym zależy? KTO NA TYM ZAROBI????

  • gość 2014-05-21 11:09:09

    Patrząc na wpisy powyżej to można dojść do wniosku, że większość osób to przedstawiciele wolnych zawodów i nie muszą się przemieszczać z Białołęki do centrum miasta w godzinach szczytu. Co do "wydolnej" komunikacji miejskiej to trzeba ja najpierw zaprojektować a potem zbudować. Koncepcja "wszystko do metra" powoli się wyczerpuje a nadal jest tak projektowana. Co do innych to tylko z okolicy Tarchomina, Nowodworów i dalej na północ wzdłuż Wisły. Nie ma żadnej komunikacji choćby z Leśną Polanką osiedlami z okolic kaplicy św Łukasza itd. Komunikacja, żeby była wydajna musi najpierw być a tu jest kłopot nawet z liniami autobusowymi. Nie ma też żadnej alternatywy np na wykorzystywanie torów kolejowych. Pociągi SKM jeżdżą ale nie ma jak do nich się dostać. Po jednej linii autobusowej kursującej po Mehoffera i Klasyków. Nie ma komunikacji wschód zachód.

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ibialoleka.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP Z O O z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"