Reklama

Tramwaj na Zieloną Białołękę - ruszyła urzędnicza machina

07/02/2017 06:05

Ruszyły procedury związane z tramwajem na Zieloną Białołękę. Inwestycja okazuje się coraz bardziej realną.

Kilka miesięcy temu zastępca prezydent Warszawy, Renata Kaznowska ogłosiła oficjalnie, że jednym z priorytetów miasta jest doprowadzenie linii tramwajowej do wschodniej części Białołęki. Wiadomość ucieszyła mieszkańców ZB, która jak wiadomo od dawna boryka się z problemami w komunikacji. Urzędnicza machina ruszyła, procedury są w toku.

Radna Aleksandra Gajewska po kilku miesiącach postanowiła sprawdzić co dzieje się w sprawie, na ile cały proces inwestycyjny jest zaawansowany.

- Podjęta została decyzja o rozpoczęciu prac przygotowawczych do budowy trasy tramwajowej na Białołękę. Prace te są prowadzone przez TW: pozyskano mapy zasadnicze, zgromadzono dostępne dane i materiały w zakresie dokumentacji geologiczno-inżynierskiej, pozyskano z ZTM pomiary potoków pasażerskich, opublikowano zapytanie ofertowe na opracowanie analizy geotechnicznej – odpowiedziała na interpelację radnej Renata Kaznowska, która dodaje, że dodatkowo we współpracy z projektantem II linii metra (odc. st. Rembelińska - st. Trocka) opracowano koncepcję skrzyżowania ul. św. Wincentego z Kondratowicza przy stacji Ratusz-Targówek oraz wykonano szkice przebiegu trasy na odcinku od Rembielińskiej do Trasy Mostu Północnego wraz z podwariantami lokalizacji pętli i korekt układu drogowego. Jednocześnie trwają prace przygotowawcze decyzji środowiskowej.

Aleksandra Gajewska podkreśla, że wielokrotnie mówiła już, że tramwaj to priorytetowa inwestycja transportowa dla Zielonej Białołęki.

- Odpowiedź na złożoną przeze mnie interpelację bardzo mnie cieszy! To potwierdzenie, że trwają prace przygotowawcze do budowy, a inwestycja może liczyć na rychłą realizację. Razem z Radnymi Platformy Obywatelskiej w Dzielnicy Białołęka zwróciliśmy się do Prezydent Kaznowskiej o przekazanie nam planowanego harmonogramu realizacji tej inwestycji – mówi Aleksandra Gajewska, a my za fejsbukowym Informatorem Dzielnicy Białołęka, przypominamy przedstawiony w październiku harmonogram, bo póki co wygląda na to, że wszystko idzie zgodnie z planem.

2017-18: prace studialne i koncepcyjne oraz raport oddziaływania na środowisko

2019-20: prace projketowe (stała organizacja ruchu, projekt budowlany oraz przetarg na roboty budowlane)

2021-2022: budowa trasy

Szacunkowe koszty: ok. 150 mln zł netto

Zapotrzebowanie na tabor: 25 tramwajów niskopodłogowych

 

 

 

 

 

 

 

 

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iBialoleka.pl




Reklama
Wróć do