
Ruszyły procedury związane z tramwajem na Zieloną Białołękę. Inwestycja okazuje się coraz bardziej realną.
Kilka miesięcy temu zastępca prezydent Warszawy, Renata Kaznowska ogłosiła oficjalnie, że jednym z priorytetów miasta jest doprowadzenie linii tramwajowej do wschodniej części Białołęki. Wiadomość ucieszyła mieszkańców ZB, która jak wiadomo od dawna boryka się z problemami w komunikacji. Urzędnicza machina ruszyła, procedury są w toku.
Radna Aleksandra Gajewska po kilku miesiącach postanowiła sprawdzić co dzieje się w sprawie, na ile cały proces inwestycyjny jest zaawansowany.
- Podjęta została decyzja o rozpoczęciu prac przygotowawczych do budowy trasy tramwajowej na Białołękę. Prace te są prowadzone przez TW: pozyskano mapy zasadnicze, zgromadzono dostępne dane i materiały w zakresie dokumentacji geologiczno-inżynierskiej, pozyskano z ZTM pomiary potoków pasażerskich, opublikowano zapytanie ofertowe na opracowanie analizy geotechnicznej – odpowiedziała na interpelację radnej Renata Kaznowska, która dodaje, że dodatkowo we współpracy z projektantem II linii metra (odc. st. Rembelińska - st. Trocka) opracowano koncepcję skrzyżowania ul. św. Wincentego z Kondratowicza przy stacji Ratusz-Targówek oraz wykonano szkice przebiegu trasy na odcinku od Rembielińskiej do Trasy Mostu Północnego wraz z podwariantami lokalizacji pętli i korekt układu drogowego. Jednocześnie trwają prace przygotowawcze decyzji środowiskowej.
Aleksandra Gajewska podkreśla, że wielokrotnie mówiła już, że tramwaj to priorytetowa inwestycja transportowa dla Zielonej Białołęki.
- Odpowiedź na złożoną przeze mnie interpelację bardzo mnie cieszy! To potwierdzenie, że trwają prace przygotowawcze do budowy, a inwestycja może liczyć na rychłą realizację. Razem z Radnymi Platformy Obywatelskiej w Dzielnicy Białołęka zwróciliśmy się do Prezydent Kaznowskiej o przekazanie nam planowanego harmonogramu realizacji tej inwestycji – mówi Aleksandra Gajewska, a my za fejsbukowym Informatorem Dzielnicy Białołęka, przypominamy przedstawiony w październiku harmonogram, bo póki co wygląda na to, że wszystko idzie zgodnie z planem.
2017-18: prace studialne i koncepcyjne oraz raport oddziaływania na środowisko
2019-20: prace projketowe (stała organizacja ruchu, projekt budowlany oraz przetarg na roboty budowlane)
2021-2022: budowa trasy
Szacunkowe koszty: ok. 150 mln zł netto
Zapotrzebowanie na tabor: 25 tramwajów niskopodłogowych
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie