Reklama

Uber rozdaje karty

Firmy typu Uber czy Airbnb zmieniają oblicze współczesnego biznesu. Wymuszają na starych wyjadaczach nowe strategie. W czym tkwi ich siła?

Jeszcze kilka lat temu mało kto w Polsce słyszał o Uberze. Dzisiaj podbija on nasz rynek, oferując przystępny cenowo, wygodny i bezpieczny transport.

Polska jest trzecim największym rynkiem w Unii Europejskiej, wyprzedzają ją tylko Francja i Wielka Brytania – mówi Kacper Winiarczyk, dyrektor generalny Ubera w Polsce. Tak jak Airbnb zagraża branży hotelarskiej, tak teraz Uber zagraża taksówkarzom.

Sukces Ubera polega na nowym spojrzeniu na biznes i wykorzystaniu – podobnie jak Alibaba czy Airbnb – modelu platformy. To społeczność oraz należące do niej zasoby stają się najważniejszymi aktywami. Platformy kojarzą ze sobą producentów i konsumentów, umożliwiając przepływ ich zasobów i ułatwiając interakcje między nimi. Dzięki efektom sieciowym i dostępie do aktualnych danych platformy mogą od razu dostosowywać oferty do bieżących potrzeb społeczności.

Działający według starych metod giganci typu Walmart, Nike, General Electric starają się włączyć platformy w swoje modele biznesowe. Bowiem specjaliści alarmują: tradycyjne organizacje muszą opanować nowe reguły strategii obowiązujące w świecie platform albo szykować się na wyjście z rynku.

Temu, jak platformy zmieniają biznes, poświęcono artykuł Nowe reguły strategii w czerwcowym numerze „Harvard Business Review Polska” – magazynie dla liderów biznesu. 

Artykuł sponsorowany

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iBialoleka.pl




Reklama
Wróć do