UWAGA! Wkrótce spotkanie mieszkańców z burmistrzem Białołęki

Spotkanie mieszkańców Białołęki z Panem Burmistrzem
PortaI iBiałołeka.pl 17/05/2019 18:44

Mieszkańcy zdjęli banner z prezydentem Trzaskowskim. Liczą na ciąg dalszy rozmów z władzami dzielnicy i ratusz

 

W związku z publicznymi deklaracjami Pana Burmistrza Dzielnicy Białołęka Grzegorza Kuca oraz władz miasta (urzędników Pana Prezydenta Trzaskowskiego) w sprawie spotkania z mieszkańcami dzielnicy oraz działaniami podejmowanymi w celu wprowadzenia do wieloletniej prognozy finansowej miasta komunikacji na linii Wschód—Zachód na Białołęce, kolektyw mieszkańców podjął decyzję o czasowym zawieszeniu akcji billboardowej.

Chcemy w ten sposób wskazać na dobrą wolę mieszkańców. Obecnie czekamy na ustalenie dokładnej daty obiecanego spotkania z wyprzedzeniem i w terminie umożliwiającym wszystkim zainteresowanym przybycie. Zawiadomiliśmy też media o naszej decyzji i poprosiliśmy o liczną obecność na tym spotkaniu. Liczymy, że Pan burmistrz, jak obiecywał, przedstawi konkretne rozwiązania dla mieszkańców Białołęki

– piszą mieszkańcy w oświadczeniu.

Prezentujemy poniżej tekst, który w wyczerpujący sposób przedstawia wydarzenia, które doprowadziły do powieszenia bannera z prezydentem Trzaskowskim i uruchomienia bloga www.dotrzymajslowa.waw.pl:

* * *

W czasie kampanii wyborczej obecny prezydent Rafał Trzaskowski odwiedził drugą największą dzielnicę Warszawy i obiecał jej mieszkańcom rozwiązanie od lat ciągnącego się problemu komunikacyjnego. Teraz wyborcy przypominają o zobowiązaniu, przygotowują kolejną petycję, zamontowali olbrzymi billboard, uruchomili stronę internetową i proszą o interwencję. Zapowiadają też kolejne akcje protestacyjne przed stołecznym Ratuszem i Urzędem Dzielnicy. Kwestia zespoliła mieszkańców ponad podziałami partyjnymi.

Sytuacja trwa od ponad 10 lat, pomimo tego, że wszyscy decydenci twierdzą, że chcą pilnego rozwiązania problemu. Efekt? Wciąż kilkadziesiąt tysięcy osób nie ma bezpośredniego połączenia autobusowego z zachodnią częścią dzielnicy. Nie mogą dojechać do pracy, urzędów, szkół czy placówek służby zdrowia. Ulica Cieślewskich jest łącznikiem z miastem, ale problemem, który stoi na drodze do ich skomunikowania, jest w ocenie Urzędu Miasta areszt śledczy, który wystaje na zakręcie, uniemożliwiając właściwy manewr skrętu pojazdom o gabarytach autobusowych. Nawierzchnia przeszła kosztowny remont generalny, ale brak skrzyżowania z odpowiednią geometrią skrętu uniemożliwia uruchomienie tam komunikacji. Z kolei mieszkańcy twierdzą, że areszt był tam „od zawsze” i to jedynie wymówka dla niekompetencji władz. Wskazują inne miejsca w Warszawie, gdzie pomimo nawet większego kąta skrętu kursują autobusy ZTM, lub że sprawę całkowicie można załatwić poprzez ustawienie np. sygnalizacji świetlnej sterującej ruchem aut, lub ekranu.

Trzy lata temu ponad tysiąc mieszkańców podpisało petycję w tej sprawie, przekazaną do Ratusza

- informuje radny dzielnicy Białołęka z PiS, Piotr Gozdek. Na początku kwietnia b.r. na jego wniosek miało odbyć się posiedzenie Komisji Planu i Budżetu, na którym mieli się stawić odpowiedzialni za sprawę przedstawiciele ZMID, ZDM i Biura Polityki Mobilności Urzędu Miasta. Spotkanie jednak odwołano. Mieszkańcy rozpoczęli więc kolejny protest i zaczęli zbierać podpisy pod nową petycją, tym razem do burmistrza Dzielnicy Białołęka.

W tej sprawie po stronie Urzędu miasta nic się nie dzieje, to granie na czas i uśpienie tematu

- dodaje radny PiS.

Nieporozumieniem w oczach mieszkańców okazał się pomysł ZTM, który utworzył im linię 214. Łączy ona Zieloną Białołękę z Tarchominem, ale naokoło – przez Bródno i Żerań. Kilkukrotne wydłużenie podróży sprawia, że linia cieszy się niewielkim zainteresowaniem. Mieszkańcy nazwali ją „autobusem turystyczno-krajoznawczym” i twierdzą, że nieefektywne połączenie pochłania spore koszty, tymczasem wciąż brakuje kursu bezpośredniego. Problem dotyka ok. 50 tysięcy osób, ale szczególnie z powodu braku połączenia cierpią dzieci i osoby starsze, które nie posiadają samochodu.

W celu szybkiej przebudowy feralnego odcinka, współwłaściciele sąsiadujących ze skrzyżowaniem działek zrzekli się bezpłatnie części gruntów, które mogą i muszą posłużyć do rozbudowy zakrętu, a deweloperzy złożyli deklarację partycypacji finansowej w przebudowie (w sumie jest to dosyć znaczna kwota - 600 tys złotych).

Miasto nie podjęło jednak stosownych kroków.

Nasza deklaracja co do partycypacji w przebudowie jest nieodwołalna - została ujęta w formie aktu notarialnego, więc mamy nadzieję, że wspólne starania wszystkich zainteresowanych mieszkańców i Władz Dzielnicy doprowadzą do akceptacji wniosku Biura i w konsekwencji do przebudowy skrzyżowania

- mówi Małgorzata Gajewska, kierownik Działu Przygotowania Inwestycji w Novisa Development.

Przewodniczący Rady Dzielnicy Piotr Jaworski wskazuje, iż przebudowa zakrętu nie jest w gestii dzielnicy, ale miasta stołecznego Warszawy (ZDM, ZMID), jednak widzi kolejny duży problem – radnym zależy na tym, żeby cała droga została zmodernizowana.

1 września b.r. nastąpi otwarcie dużej szkoły przy ul. Warzelniczej. Będzie to jedna z największych szkół w Polsce - na jednej zmianie będzie się uczyć około tysiąca dzieci. Część uczniów będzie pozbawiona dojazdu komunikacją miejska, nie mówiąc o braku chodnika prowadzącego do tej szkoły

– mówi. Mieszkańcy wskazują, że najlepszym wyjściem byłoby skupienie obecnych środków (np. 600 tys. zł od Novisa Development) na niezbędną przebudowę samego zakrętu i uruchomienie wyczekiwanej od lat linii autobusowej. Według nich urzędnicy, projektując wielomilionową infrastrukturę drogową na dużym obszarze, zapomnieli o realiach finansowych i skazali ich na niekończące się czekanie. Wskazują, iż za gigantyczne pieniądze wyremontowano tam już nawierzchnię i już wtedy powinno się zmodyfikować ulicę tak, aby przy minimalnym nakładzie rozwiązać problem komunikacyjny dzielnicy.

Wydłużenie trasy linii 152 na wschodnią Białołękę będzie możliwe po przebudowie skrzyżowania ul. Cieślewskich z ul. Ornecką oraz wybudowaniu przystanków na ul. Cieślewskich. Obecnie ul. Cieślewskich nie jest dostosowana do kursowania autobusów m.in. ze względu na bardzo ostry zakręt przy skrzyżowaniu z ulicą Ornecką, na którym – ze względu na mur zakładu karnego – nie ma wystarczającej widoczności pojazdów nadjeżdżających z przeciwnego kierunku. Termin takiej przebudowy nie został jeszcze określony .

- informuje nas Beata Wiśniewska w imieniu Biura Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy.

Burmistrz Dzielnicy Białołęka Grzegorza Kuca zaznacza, że dzielnica wnioskowała o stworzenie zadania inwestycyjnego i przeznaczenia środków na przebudowę tego newralgicznego skrzyżowania. Wizja w terenie, która odbyła się pod koniec marca, potwierdziła konieczność tej przebudowy. Wskazuje, iż ulica jest w zarządzaniu ZDM i dzielnica nie może sama zrealizować tej inwestycji.

Cały czas zabiegamy o przebudowanie skrzyżowania, udało nam się zaangażować prywatnych inwestorów, którzy deklarują chęć partycypacji w części kosztów i przekazania potrzebnych gruntów. Czekamy na uwzględnienie przez ZDM i ZMID wniosku i wprowadzenie do wieloletniej prognozy finansowej miasta

– dodaje. Burmistrz już kilkakrotnie rozmawiał z prezydentem Trzaskowskim i potwierdza, że zależy mu na tej sprawie. Ze względu na otwarcie nowej szkoły, burmistrz rozważa również inne doraźne rozwiązania, aby komunikacja miejska w tym rejonie funkcjonowała już od września.

Nie ukrywam, iż postulat większości radnych i Zarządu jest taki, że istnieje potrzeba zmodernizowania tej drogi. Solidaryzujemy się z mieszkańcami

– mówi Przewodniczący Rady Dzielnicy Piotr Jaworski. Jest za ponownym zwołaniem posiedzenia Komisji Planu i Budżetu, na której mieliby się stawić odpowiedzialni za sprawę urzędnicy i mieszkańcy. Również radny Piotr Gozdek z PiS deklaruje pełną współpracę „ponad podziałami” z przedstawicielami innych ugrupowań, aby pilnie załatwić tą bolesną dla mieszkańców sprawę.

Kiedy trzy lata temu złożyłem stanowisko w tej sprawie na Radzie Dzielnicy, poparli je wszyscy radni.

- dodaje. Burmistrz Białołęki deklaruje chęć zorganizowania spotkania z mieszkańcami i odpowiedzialnymi w tej kwestii urzędnikami, obecnie pracuje nad szczegółami i apeluje o jeszcze trochę cierpliwości.

Chciałbym na tym spotkaniu przedstawić mieszkańcom wspólnie z ZDM konkretne rozwiązania. Prezydent Trzaskowski zna sprawę i z nim również będziemy rozmawiać, jak ją pilnie ruszyć do przodu

- dodaje. Mieszkańcy wciąż wierzą, że burmistrz Kuca (kojarzony z ekipą prezydenta miasta) w końcu rozwiąże problem i doprowadzi linię autobusową, dlatego cierpliwe czekali pół roku po objęciu stanowiska, aby mógł poznać sprawę. Zapewne spotkanie zorganizowane przez burmistrza pozwoli na przedstawienie im możliwych rozwiązań i jest najlepszym pomysłem.

grzegorz kuca, spotkanie z burmistrzem, białołęka - komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

WIELKA WYPRZEDAŻ SUKIENEK

WIELKA WYPRZEDAŻ MARKOWYCH UBRAŃ: SUKIENKI BALOWE, WESELNE, NA CO DZIEŃ ORAZ BIELIZNA. ZAPRASZAM DO SKLEPU K$D OUTLET. UBRANIA 100 ORYGINALNE- MARKI..


Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ibialoleka.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP Z O O z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"