Reklama

Cichsze i szybsze tramwaje na Nowodworach

25/01/2017 15:39

Dobiegają końca prace na trasie tramwajowej na Nowodwory (odcinek pętla Tarchomin Kościelny – Nowodwory). Jak informują Tramwaje Warszawskie wdrażane są najnowsze rozwiązania technologiczne służące podnoszeniu komfortu podróży tramwajami. Na końcu trasy, w celu umożliwienia zawracania wagonów, zastosowano rozjazdy z krzyżownicami głębokorowkowymi. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, które Spółka stopniowo planuje rozszerzać na całą sieci torów tramwajowych w Warszawie.

- Podstawową różnicą między stosowanymi dotychczas krzyżownicami płytkorowkowymi, a wdrażanymi głębokorowkowymi jest inna głębokość rowka, a przez to inna zasada przenoszenia obciążeń od kół na szyny. Dla pasażerów zastosowanie rozwiązania głębokorowkowego oznacza cichszą i bardziej komfortową podróż tramwajem. Nowe rozjazdy eliminują drgania i hałas słyszalny wewnątrz, jak i na zewnątrz wagonu - zapewniają Tramwaje Warszawskie. Jest więc nadzieja, ze wszyscy odetchną z ulgą; zarówno pasażerowie jak i okoliczni mieszkańcy, którym pisk i hałas daje się we znaki.

Co równie ważne, rozwiązanie to daje możliwość pokonywania rozjazdu tramwajowego z większą prędkością, co przekłada się bezpośrednio na skrócenie czasu podróży. Z punktu widzenia eksploatacji taboru i rozjazdów, krzyżownice głebokorowkowe w stosunku do płytkorowkowych wydłużają okres pomiędzy regeneracjami kół i samej krzyżownicy.

 

 

 

Foto: TW

 

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iBialoleka.pl




Reklama
Wróć do