
Dobiegają końca prace na trasie tramwajowej na Nowodwory (odcinek pętla Tarchomin Kościelny – Nowodwory). Jak informują Tramwaje Warszawskie wdrażane są najnowsze rozwiązania technologiczne służące podnoszeniu komfortu podróży tramwajami. Na końcu trasy, w celu umożliwienia zawracania wagonów, zastosowano rozjazdy z krzyżownicami głębokorowkowymi. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, które Spółka stopniowo planuje rozszerzać na całą sieci torów tramwajowych w Warszawie.
- Podstawową różnicą między stosowanymi dotychczas krzyżownicami płytkorowkowymi, a wdrażanymi głębokorowkowymi jest inna głębokość rowka, a przez to inna zasada przenoszenia obciążeń od kół na szyny. Dla pasażerów zastosowanie rozwiązania głębokorowkowego oznacza cichszą i bardziej komfortową podróż tramwajem. Nowe rozjazdy eliminują drgania i hałas słyszalny wewnątrz, jak i na zewnątrz wagonu - zapewniają Tramwaje Warszawskie. Jest więc nadzieja, ze wszyscy odetchną z ulgą; zarówno pasażerowie jak i okoliczni mieszkańcy, którym pisk i hałas daje się we znaki.
Co równie ważne, rozwiązanie to daje możliwość pokonywania rozjazdu tramwajowego z większą prędkością, co przekłada się bezpośrednio na skrócenie czasu podróży. Z punktu widzenia eksploatacji taboru i rozjazdów, krzyżownice głebokorowkowe w stosunku do płytkorowkowych wydłużają okres pomiędzy regeneracjami kół i samej krzyżownicy.
Foto: TW
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie