
Jeśli chcesz aby Twój głos znalazł się w piśmie od mieszkańców skierowanym do ZTM, jeszcze dziś jest na to szansa. W poniedziałek list z uwagami trafi na biurka urzędników.
Fejsbukową akcję zgłaszanie uwag zorganizował niezawodny w temacie komunikacji Kamil Hajduk. Na profilu „Metro dla Białołęki” w komentarzach można wpisywać wszystko to co nie podoba nam się w propozycjach przedstawionych przez Zarząd Transportu Miejskiego i mamy na to ostatni moment.
- Na podstawie komentarzy powstała lista, którą w piśmie przekażę ZTM. Jeszcze dzisiaj wszyscy mogą zgłaszać swoje uwagi – im więcej tym lepiej, łatwiej będzie wyprać wersje optymalne dla każdej z linii autobusowych – mówi Kamil Hajduk.
Co już udało się ustalić?
518- pozostawienie na obecnej trasie, argumentacja: dojazd do centrum miasta bez przesiadek.
120 - pozostawienie na obecnej trasie, po zmianach mieszkańcy przystanków Internetowa itd. zostaną bez żadnej komunikacji miejskiej.
132 - co 15 minut w weekendy a w tygodniu co - 7-8 minut , po za szczytem co 15 minut, trasa nowa zaakceptowana
214 - Os. Derby - Skarbka z Gór - Berensona - Ostródzka - Juranda ze Spychowa- Białołęcka - Trasa Toruńska - Żerań FSO - Modlińska - Światowida - Tarchomin (co 1/2 godz. przez cały tydzień)
527 - Co 15 minut w weekendy, trasa nowa pozostaje
E-9 - zmiana numeracji autobusu na 529, trasa przez nas proponowana: Zdziarska-Ostródzka-Berensona-Skarbka z Gór- Trasa Toruńska-Słowackiego- Metro Marymont
Dzięki temu mieszkańcy Zielonej Doliny dostaną ekspresowy autobus do metra Marymont. W szczycie co 7-8 minut, po za szczytem co 15 minut i weekendy.
705 i 735 - pozostawienie obecnej trasy do Metra Marymont, zwiększenie kursowania w szczycie co 10 minut. Dzięki tej linii mieszkańcy Osiedla Regaty i Płochocińskiej mają kilka autobusów i normalny dojazd do metra bez przesiadki na Żeraniu.
326 - na linię 130 kursującą w szczycie co 10 minut do Metra Marymont, w weekend co 15-20 minut należy zbadać obładowanie takiej linii.
Nowa linia:
530- Grodzisk - Rondo Wiatraczna
Grodzisk - Berensona - Skarbka z Gór - Głębocka - Trasa Toruńska - Jagiellońska - Zamoyskiego - Grochowska, co 15 w szczycie, co 30 minut w weekendy.
Sporo osób z Zielonej Białołęki pracuje na Gocławiu, a dojazd na Pragę Południe mimo bliskości trwa bardzo długo.
- Resztę zmian akceptujemy, jeżeli nie została jakaś linia uwzględniona to proszę w komentarzu dopisać i dlaczego powinna jechać tak a nie inaczej – zachęca organizator akcji. Przypomnijmy: swoje uwagi możemy zgłaszać w komentarzach na profilu „Metro dla Białołęki”.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
A może autobus, który będzie wyjeżdżał z Żerania w stronę Metra Młociny? Hmmmm? Czegoś takiego jeszcze nie ma. By miał przystanki: Żerań, Konwaliowa, Płochocińska, Ekspresowa i później trasa na Most Północny i fruuuu do Metra Młociny? To jest alternatywa jeśłi nam zabiorą (OBY NIEEE) połączenie 705 i 735 do metra Marymont. Mieszkamy tak blisko nowego mostu (jestem z okolic Konwaliowej) a do Metra Młociny ciężko się dostać...
Pozostawienie 101 na aktualnej trasie - po jego zabraniu jeżeli tramwaj zepsuje się lub zdarzy się jakiś wypadk z Tarchomina i Nowodworów nie ma jak dojechać do Młocin (a to najpopularniejszy poranny kierunek).
Nie jestem do końca przekonana, czy zmiana trasy 132 z ostródzkiej na głębocką to dobry pomysł (w stronę metra marymont). Korek na głębockiej chyba większy niż na ostródzkiej. Ale za często tamtędy nie jeżdżę, może akurat miałam pecha. Z powrotem jak najbardziej dobra decyzja. I oczywiście nie zabieranie 120 pasażerom wsiadającym na przystankach Lewandów II i Internetowa, ale widzę, że to już uwzględnione :)
Nie jestem do końca przekonana, czy zmiana trasy 132 z ostródzkiej na głębocką to dobry pomysł (w stronę metra marymont). Korek na głębockiej chyba większy niż na ostródzkiej. Ale za często tamtędy nie jeżdżę, może akurat miałam pecha. Z powrotem jak najbardziej dobra decyzja. I oczywiście nie zabieranie 120 pasażerom wsiadającym na przystankach Lewandów II i Internetowa, ale widzę, że to już uwzględnione :)
511 trzeba postawić bez zmian nie dodawać przystanków.
120 musi pozostać na dotychczasowej trasie
Zastąpienie trasy linii 511 przez 101 z dodaniem przystanków na ul. modlińskiej i trasie mostu M.Skłodowskiej Curie kompletnie mija się z celem i jest pomysłem absurdalnym. Największą wartością obecnej linii 511 jest szybki i sprawny dojazd do metra Młociny mieszkańców Północnych Nowodworów (ul. Aluzyjna, Sprawna, Przylesie, Winorośli) oraz mieszkańców Jabłonnej i Legionowa - dojeżdżających do pracy w stolicy (przesiadka na Poetów). Dzięki pośpiesznemu charakterowi linii autobus pokonuje całą trasę w 15 minut. Zmiana linii na regularną spowoduje dodanie min 5-7 przystanków i konieczność dodatkowego zjechania autobusu z trasy mostu na skrzyżowaniu z ulicą Marymoncką, a zatem stanie na dodatkowych światłach na rondzie. W konsekwencji może to spowodować wydłużenie całkowitego czasu przejazdu nawet do 10 minut. Nie trafia do mnie argument, jako że zbyt dalekie odległości miedzy przystankami powodują, iż korzystają z niej osoby tylko z określonych rejonów. Obecnie uwzględnione przystanki na linii 511 umiejscowione są na newralgicznych skrzyżowaniach, których okolice pełne są dużych skupisk mieszkaniowych. Mieszkańcy intensywnie rozbudowującej się Winnicy mają do przystanku Poetów około 10 minut spacerem - z czego większość stanowi ul. Winorośli, którą i tak pokonać trzeba jako że budynki powstawały praktycznie w polu. Mieszkańcy pozostałych rejonów, w razie potrzeby mają zawsze do dyspozycji autobusy lokalne. Rejony bliżej ulicy Światowida mają zaś świeżo budowaną linię tramwajową. Podsumowując: Obecny charakter i trasa linii 511 poprawia komfort podróżowania do centrum Warszawy w sposób niepodlegający dyskusji dla nawet kilkudziesięciu tysięcy osób intensywnie rozbudowujących się rejonów Północnej Białołęki i okolicznych miast satelickich.
133 linia powinna zostac wydluzona do metra mlociny. Obecna trasa jest krotka Bo tylko do tarchomin koscielny w odroznieniu od innych tras autobusow. Ale geneza wydluzenia to bezposrednie polaczenie gdzie wiele osob by skorzystalo bez koniecznosci przesiadki ktora jest uciazliwa I niewygodna.
101 na aktualnej trasie (lub lekko zmodyfikowanej, żeby obsługiwała dodatkowe przystanki pomiędzy Nowodworami a Metrem Młociny) z częstotliwością co 10 minut w szczycie, co 15 minut poza szczytem.
Proponowana linia 530 to świetny pomysł, korzystałabym bo pracuję na Pradze Płd. Linia 132: jak najbardziej na Głębocką. Największy korek i tak jest na estakadzie ( tu 132 też stoi ), a potem już z górki.
Walczymy o 705 i 735 jak je zmienią im trasę to zegrze, nieporęt nie będzie miało połączenia z metrem;/
E-9 czyli 529 miało jechać Ostródzką,ale nienasycone 'derby' znowu zgarniają je na Głębocką.Na Ostródzkiej zostawiają 134-łaskawcy Uniżenie dziękujemy