Reklama

Konsultacje: mieszkańcy Regat wciąż bez linii przyspieszonej

24/11/2016 12:11

 

Mamy kolejne głosy dotyczące planów Zarządu Transportu Miejskiego. Osiedle Regaty określa propozycje jako "oderwane od rzeczywistości". Z czym nie zgadzają się mieszkańcy?

Po pierwsze: zgodnie z propozycją ZTM trasa linia 120 ma zostać pomniejszona o rundkę na ul. Zaułek i Lewnadów, co w zamyśle ZTM ma skrócić czas dojazdu na Regaty o około 5 minut. Należy jednak zaznaczyć, że zmiana ta to tylko kropelka w morzu potrzeb, gdyż te 5 minut najprawdopodobniej niewiele zmieni. Prawdziwą zmianą byłoby zakończenie wszystkich kursów linii 120 na pętli Grodzisk (co ucieszyłoby mieszkańców Os. Lewandów), a na dalszej trasie tej linii puszczenie autobusu przyspieszonego tak aby miał on pętle na Olesinie, jak teraz 120. Mieszkańcy Osiedla Regaty od blisko 7 lat upominają się o chociaż 1 autobus przyspieszony, którym mogliby podróżować do metra Dw. Wileński i dalej do Centrum (idealne byłoby przedłużenie linii 527 kursującej na Olesin z co najmniej taką samą częstotliwością co obecnie 120, czyli co 20 minut, mógłby więc to być tylko któryś z kursów tej linii).

- Warto zaznaczyć, że takie rozwiązanie na pewno ucieszyłoby również mieszkańców Osiedla Zielona Dolina czy nowo wybudowanych osiedli znajdujących się w okolicach Kanałku Żerańskiego i ulic Białołęckiej i Chudoby, którzy na co dzień korzystają z linii 120 aby dojechać do przystanku gdzie mogą przesiąść się do linii przyspieszonych (527, E-7). Co więcej z propozycji ZTM wynika, że planowane jest skrócenie linii 705 i 735 tylko do pętli Żerań FSO. Takie rozwiązanie również jest bardzo niekorzystne dla mieszkańców Osiedla Regaty, dla których linie te stanowią JEDYNE!!! połączenie z Metrem Marymont w weekendy, gdyż jeżdżący ul. Płochocińską autobus 326 kursuje tylko w dni powszednie – podkreśla Marcin Marciński i zaznacza, że jeśli propozycja ZTM zostanie wprowadzona to linia 326 pozostanie JEDYNĄ kursującą Płochocińską do Metra Marymont. - Autobusy linii 326 w godzinach porannego i popołudniowego szczytu są przepełnione i np. jadąc w stronę metra po minięciu przystanku Kobiałka ciężko jest do niego wsiąść. Czy zatem skrócenie "konkurencyjnych" linii 705 i 735 spowoduje, że 326 podróżować będzie mniejsza liczba pasażerów? Należy w to wątpić!
Mieszkańcy Osiedla Regaty podkreślają też, że autobus linii 326 do Metra Marymont jeździ tylko w godzinach szczytu, a jego częstotliwość to 20 minut (co jak na Warszawę nie jest dobrym wynikiem).

- Ze względu na liczbę pasażerów podróżujących na co dzień tym autobusem, a także biorąc pod uwagę, że linia ta stanowi jedyną możliwość dotarcia (chociaż z przesiadką) do urzędu dzielnicy Białołęka zasadnym byłoby zwiększenie częstotliwości jej kursowania a także puszczenie

jej również poza godzinami szczytu i w weekendy! Jednak ZTM nawet nie zająknął się odnośnie takich propozycji, w zamian za to proponuje skrócenie 705 i 735. Reasumując mój przydługi wywód chciałbym zaznaczyć, że propozycje ZTM są oderwane od rzeczywistości i z perspektywy mieszkańców Osiedla Regaty nie przyniosą żadnych korzyści (poza tymi wątpliwymi 5 minutami rundki autobusu 120) – podkreśla Marcin Marciński.

 

 

Foto:warszawa.wikia.com

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2016-11-24 14:11:08

    a może zwiększyć częstotliwość 120???

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iBialoleka.pl




Reklama
Wróć do