Reklama

Metro do PKP Toruńska i tramwaj w rezerwie TOG - ratunkiem dla Zielonej Białołęki?

24/05/2017 18:35

Metro do stacji PKP Toruńska i linia tramwajowa w rezerwie TOG – pomysłem na rozwiązanie części problemów komunikacyjnych wschodniej Białołęki?

Przypomnijmy plany miasta dotyczące metra na Zieloną Białołękę. Plany i założenia, bo jak wiadomo konkretów dotyczących jakichkolwiek terminów wciąż brak. II linia metra według obecnych planów zakończy się na osiedlu Bródno w dzielnicy Targówek. Mieszkańcy przy poparciu władz Białołęki zabiegali o zmianę lokalizacji stacji końcowej, tak by nowa stacja końcowa Grodzisk znalazła się w rejonie węzła drogowego Trasy Toruńskiej (S8), przyszłej Trasy Olszynki Grochowskiej i ul. Głębockiej.

- Na zlecenie miasta Transprojekt Gdański dokonał analizy przedsięwzięcia (listopad 2013 r.) Założono dwa warianty rozwoju demograficznego wschodniej Białołęki, odpowiadające chłonności terenu – pośredni z liczbą mieszkańców wynoszącą 120 tys. i docelowy z 200 tys. mieszkańców.  Jak zauważyli eksperci, przy takich założeniach można myśleć o skierowaniu metra na Białołękę – zarekomendowali oni budowę odnogi linii metra. Jednocześnie Transprojekt Gdański zwrócił uwagę, że wartości demograficzne wynikają z chłonności terenu, a nie realnych prognoz demograficznych, przez co przyjęcie takich scenariuszy demograficznych zniekształca i zawyża realne zapotrzebowanie na obsługę komunikacyjną – podaje za autorami badania fejsbukowy Informator Dzielnicy Białołęka i dodaje, że autorzy stwierdzili również, że aby na Białołęce w roku 2040 mieszkało ponad 200 tys. osób, rocznie musiałoby powstawać 60 nowych bloków (zakładając, że w jednym bloku mieszka 100 osób) – to jest przyrost 6 tys. osób rocznie. Oceniono, ze wartości te nie znajdują odzwierciedlenia w dotychczasowej dynamice rozwoju Białołęki.

Posumowując: miasto zakłada budowę odnogi metra w kierunku wschodniej części Białołęki tylko w przypadku, gdy liczba mieszkańców w tym obszarze przekroczy 200 tysięcy.

-  W założeniach miasta obszar wschodniej Białołęki zostanie obsłużony z powodzeniem przez planowane linie tramwajowe w ulicach Matki Teresy z Kalkuty, Świętego Wincentego, Głębockiej, Trasie Olszynki Grochowskiej (planowane na 2022) i Trasie Mostu Północnego (planowane do 2030 r.) W ocenie mieszkańców szacunki dotyczące liczby mieszkańców znacznie odbiegają od rzeczywistości – pisze w interpelacji radna Mariola Olszewska i podkreśla, że coraz częściej słychać głosy mieszkańców by przedłużyć planowaną II linię metra w kierunku północnym, a także by skorelować stację metra z peronem SKM - PKP Toruńska.

- Docelowo we wspomnianej lokalizacji mógłby powstać węzeł przesiadkowy wraz z parkingiem Parkuj i Jedź. Warto zauważyć, że budowa stacji STP PKP Toruńska, pozwoliłaby na skomunikowanie zabudowanego obszaru Białołęki. Obsługa szynowa wschodniej Białołęki w postaci metra (PKP Toruńska) i tramwaju (w rezerwie TOG) rozwiąże większość problemów komunikacyjnych obszaru – wskazuje radna i dopytuje kiedy będzie dokonana ponowna analiza demograficzna mieszkańców Warszawy, a także czy rozważone zostanie przedłużenie II linii metra do stacji PKP Toruńska z połączeniem stacji metra z peronem SKM, w celu stworzenia węzła przesiadkowego wraz parkingiem P+R?

W ubiegłym roku powyższe pytania były już stawiane przez Danutę Zaleska ze Stowarzyszenia Razem dla Białołęki. Wówczas Mieczysław Reksnis, Dyrektor Biura Drogownictwa i Komunikacji odpowiedział: „przedłużenie metra do przystanku PKP Toruńska nie było przedmiotem analiz dotyczących ustalenia przebiegu II linii metra w Warszawie”.

Mieszkańcy Białołęki mają nadzieję, że obecnie sytuacja ulegnie zmianie i przy decyzji o budowie II linii metra na Mory zlecone zostaną dodatkowe analizy. Odpowiedzi na interpelację jeszcze nie ma. Wszyscy czekają na nią z niecierpliwością, bo trudno oprzeć się wrażeniu, iż może być one kluczowa dla całej wschodniej Białołęki.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość1 - niezalogowany 2017-05-24 22:01:00

    Oczywiście tylko to jak zwykle odległe plany, a nikt nie myśli o ludziach, którzy na tzw. mordor jadą 1,5 h. Lepiej planować odnogi pod toruńską, z której odjeżdża jeden /zapchany pociąg na godzinę niż zrobić stację na grodzisku i zniwelować korki na przyszłość. Ludzie! Przecież te szacunki są na ludziach zameldowanych, a druga połowa mieszkańców i ludzi podróżujących przez Zieloną Białołękę to niezameldowani i ludzie z Marek, Radzymina i innych okolicznych wiosek..niech to ktoś doliczy..

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-05-24 22:44:25

    A może przy okazji tramwaju ktoś by pomyślał o dodatkowych wiaduktach nad S8? Ten główny, jedyny (w tej okolicy) na Głębocką już dawno jest niewystarczający. Prawy pas od CH Targówek, ślimak popołudniu to ciągły korek.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-05-26 20:39:30

    dobry pomysł! niech również HGW to zauważy!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-06-05 15:40:28

    Chory pomysł, metro do Toruńskiej to marnowanie pieniędzy, które mogą iść na ważniejsze inwestycje porażka...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-06-20 21:22:55

    bardzo dobry pomysł dla Targówka i Białołęki, i szczególnie Bródna, inaczej Bródno będzie jednym wielkim parkingiem

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-06-22 08:21:39

    genialny pomysł! Istnieje szansa by absurdalnemu zakończeniu metra w środku osiedla nadać sens.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2017-10-25 06:51:58

    Nigdzie na świecie nie kończy się metra w środku miasta, a jeśli będzie Metro jechać od Wincentego przez Kondratowicza do pkp Toruńska to śliczne ominie Zieloną Białołęke. Absurdy

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2017-10-25 06:59:47

    Zrobienie buspasa wzdłuż TT do metra marymont bardzo by poprawiło dojazd komunikacji miejskiej do metra. Bez większych inwestycji.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2017-10-25 20:29:26

    Smiech na sali tutaj za malo osob mieszka a na morach to dla kogo to metro... Same pola praktycznie i nic wiecej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-10-26 08:21:58

    PKP Toruńska = połączenie peronu SKM i II linii metra, parking P+J i skomunikowanie Choszczówki i Zielonej linią autobusową z PKP Toruńską i mamy węzeł przesiadkowy z prawdziwego zdarzenia. Tam jest miejsce. I budowa tam ma sens, zamieszkała Białołęka, a nie pola na Chrzanowie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-10-26 19:23:29

    Przypatrzcie się który deweloper ma tam działki, to szybko okaże się skąd takie i podobne pomysły się biorą :-)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iBialoleka.pl




Reklama
Wróć do