Reklama

Nowo-Kowalskiego ratunkiem dla Zielonej Białołęki

09/11/2016 08:49

 

Równoległa do Ostródzkiej, ulica Nowo-Kowalskiego, która jest ujęta w projekcie Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego byłaby ratunkiem dla całej Zielonej Białołęki. Czy jest w końcu szansa na to by powstała realnie, nie tylko na papierze?

O potrzebie budowy ulicy Nowo-Kowalskiego mówi się już od co najmniej 10 lat. Koncepcje były różne.

- Najbardziej śmiała mówiła o super dojeździe na Bródno i Targówek bez potrzeby "przepychania się" do ulicy Głębockiej lub Łabiszyńskiej zakończoną nowym wiaduktem nad Trasą Toruńską. W Raporcie końcowym Studium obsługi komunikacyjnej wschodniej części obszaru dzielnicy Białołęka z 2010 widnieje w Zadaniach pozostałych dzielnicowych i ogólnomiejskich, jako „Rozbudowa sieci ulic zbiorczych (Zdziarska, Mańkowska, Nowo-Kowalskiego, Inowłodzka)”, ale to nie zmienia faktu, że nikt nie umieszcza realizacji tego zadania w żadnej konkretnej perspektywie czasowej – mówi radna Joanna Rabiczko i dodaje, że chociaż droga ta znacząco poprawiłaby sytuację komunikacji z północy na południe Zielonej Białołęki, a przede wszystkim odciążyłaby dwie bardzo zniszczone już nadmiernym ruchem, ulice funkcjonujące teraz jako zbiorcze, czyli Białołęcką i Ostródzką, to teraz ma wrażenie, że to po raz kolejny temat ten robi za wrzutkę władzy. - Że niby ma koncepcję i super pomysł, zamiast realnych rozwiązań do realizacji których nie udało się doprowadzić na Zielonej Białołęce, czyli szybki tramwaj lub metro – podkreśla Joanna Rabiczko.


 

Realnych rozwiązań nie ma, bo przez lata nie udało się uchwalić planu dla Brzezin. W 2007 r. rozpoczęto prace nad projektem Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Brzeziny. Granicami tego opracowania do południa jest Trasa Toruńska, od północy okolice ul. Twórczej i Juranda ze Spychowa, od wschodu Rów Brzeziński a od zachodu Kanał Żerański.

- We wrześniu 2007 Urząd Dzielnicy zgłaszał uwagi do w/w planu miejscowego. Mamy 2016 r. a plan widnieje nadal ze statusem "w opracowaniu". Cześć miejskiego planu zagospodarowania przestrzennego Brzeziny opisuje planowana ulicę Nowo-Kowalskiego (KZ4 - klasa ulicy Z). Jest ona równoległa do ul. Ostródzkiej. Rezerwa pod budowę tej inwestycji wynosi 20 metrów szerokości, pozwala to na zbudowanie ulicy z jednym pasem ruchu w każdym kierunku wraz z chodnikami i ścieżką rowerową – tłumaczy Danuta Zaleska ze stowarzyszenia "Razem dla Białołęki" i wyjaśnia, że celem całego przedsięwzięcia jest odciążenie ruchu na ul. Ostródzkiej. Zanim jednak nastąpią jakiekolwiek działania w kierunku powstania ulicy Nowo-Kowalskiego, opracowywanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego musi zostać zakończone. Kiedy jednak to się stanie? Tego wciąż nie wiadomo. Wciąż czekamy na odpowiedź miejskich urzędników kiedy zakończy się procedowanie tego dokumentu.

 

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    MIESZKANIEC OSIEDLA NA OSTRÓD - niezalogowany 2023-12-06 13:57:53

    Panowie i Panie Projektanci i Decydenci Mamy 21 wiek trzeba korzystać z nowych rozwiązań a nie cofać się jednym poprawiać dojazd a drugim stwarzać piekło projektując drogę przez istniejące od 20 lat osiedle. Czas douczyć!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Wandzia - niezalogowany 2024-03-13 19:59:19

    To że tobie będzie przeszkadzać droga koło osiedla ma teraz oznaczać że tysiące innych mieszkańców mają stać codziennie w korkach? Jak nie chcesz żeby nic się obok ciebie budowało to trzeba było leśniczówkę w lesie kupić

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Donald - niezalogowany 2024-03-17 14:48:02

    Więcej dróg to większy komfort i bezpieczeństwo dla wszystkich mieszkańców.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iBialoleka.pl




Reklama
Wróć do