
Białołęka traktowana jak dzielnica drugiej kategorii? Niektórzy sprzeciwiają się sytuacji, panującej - przede wszystkim - na wschodniej części dzielnicy.
O Białołęce śmiało można powiedzieć, że jest najbardziej dynamicznie rozwijającym się rejonem w stolicy. W ciągu ostatnich 16 lat przybyło tu blisko 70 tys. nowych mieszkańców. To tutaj jest najliczniejszy odsetek osób poniżej 18 roku życia, tu rodzi się najwięcej dzieci - podkreśla Sebastian Gut z Fundacji Park Przy Szkole, autor petycji skierowanej do prezydenta m.st. Warszawy, Rafała Trzaskowskiego. I dodaje, że pomimo tak wielu pozytywnych zmian i dużego wkładu do "wspólnego budżetu", w parze z rozrostem dzielnicy nie idą niestety inwestycje w infrastrukturę miejską. Właśnie dlatego pan Sebastian Gut zwrócił się z pewnym apelem do Władz Miasta Stołecznego Warszawy.
Jednocześnie autor petycji i apelu proponuje konkretne rozwiązania, dzięki którym mieszkańcy czuliby się zadbani, a dzielnica wiele by zyskała - pod różnymi względami. Oto i one:
- budowa układu drogowego wraz z linią tramwajowa wzdłuż Trasy Olszynki Grochowskiej;
- budowa układu drogowego wraz z linią tramwajową wzdłuż Trasy Mostu Północnego do węzła z Trasą Olszynki Grochowskiej;
- budowa linii tramwajowej wzdłuż ulicy Modlińskiej;
- budowa mostu Krasińskiego wraz z linią tramwajową i wiaduktami nad torami kolejowymi, który odciąży z ruchu lokalnego najbardziej zakorkowaną przeprawę, nie tylko w Warszawie, ale i w całej Europie – most Grota-Roweckiego;
- modernizacja lokalnych dróg zgodnie z priorytetami Zarządu Dróg Miejskich, m.in. ulicy Białołęckiej (odcinek od Ketlinga do Kobiałki), Lewandów, Ostródzkiej, Płochocińskiej czy Berensona;
- utworzenie na terenie Portu Żerańskiego parku miejskiego, zamiast planowanego przez BAIPP utworzenia tam zabudowy mieszkaniowej;
- realizacja terenu sportowo-rekreacyjnego z parkiem miejskim w rejonie ulicy Kartograficznej;
- modernizacja wałów rzeki Długiej i utworzenie ciągów pieszo-rowerowych łączących trasy rowerowe nad Kanałem Żerańskim z sąsiednimi miejscowościami (Marki, Zielonka);
- przedłużenie infrastruktury pieszo-rowerowej po zachodniej stronie Kanału Żerańskiego od ulicy Kobiałka w kierunku Modlińskiej stanowiacego fragment międzynarodowego szlaku rowerowego Euro Vello 11.
Żeby to było możliwe, powinny zostać podjęte inicjatywy, które pozwoliłyby na wpisanie powyższych zadań do Wieloletniej Prognozy Finansowej.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Zobacz także:
Zobacz także:
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
metro