Reklama

Pierwsza od ponad pół wieku zajezdnia w Warszawie - projekt Annopolu budzi podziw

07/02/2017 14:44

Tramwaje Warszawskie otrzymały decyzje środowiskową na budowę zajezdni tramwajowej Annopol do 2020 r. To ważny moment na który czekało wielu mieszkańców.

Aby włączyć teren zajezdni do istniejącej infrastruktury, w ul. Annopol powstanie dodatkowy węzeł rozjazdowy. Jak to będzie wyglądać? Główny wjazd na teren zajezdni będzie prowadził od strony ul. Annopol, przez ul. Inowłodzką , planowana jest również budowa wjazdu na teren zajezdni od północno-wschodniej strony – łącząca teren zajezdni z ul. Włodkowica.

Jak informują Tramwaje Warszawskie, zajezdnia będzie przygotowana do garażowania ponad 150 tramwajów wieloczłonowych. Według planów inwestycja zostanie oddana do użytku pod koniec 2020 roku.  Zajezdnia tramwajowa „Annopol”, będzie pierwszą zajezdnią tramwajową zbudowaną w Warszawie od 1963 r., kiedy to otwarta została Zajezdnia „Żoliborz”. 

Zajezdnia będzie miała powierzchnię ok. 11,76 ha i będzie umożliwiała wykonywanie czynności obsługi technicznej 150 wieloczłonowych tramwajów, w tym napraw oraz stanowiła miejsce postoju tramwajów w czasie, kiedy nie są one wykorzystywane do wykonywania zadań przewozowych. Zajezdnia składa się z zespołu obiektów kubaturowych zaplecza technicznego, technologicznego i administracyjnego oraz stanowisk specjalistycznych pozwalających utrzymać tabor tramwajowy w stanie pełnej sprawności takich jak stanowisko do pomiaru płaskich miejsc, pomiaru nacisku kół, pomiaru obrzeży kół i geometrii wózków, lakiernia, myjnie całopojazdowe czy tokarka podtorowa.

- Może budowa zajezdni tramwajowej będzie szansą na rozbudowę tras tramwajowych na Białołęce? Może już niebawem usłyszymy decyzje o budowie tramwaju wzdłuż Modlińskiej? Wzdłuż Trasy Mostu Północnego by połączyć ją z planowaną trasą tramwajową na Zieloną Białołękę? - zastanawia się Danuta Zaleska ze Stowarzyszenia Razem dla Białołęki i podkreśla, że Żerań Wschodni dla mieszkańców wschodniej Białołęki może być punktem przesiadkowym. Dzięki budowie przedłużenia ul. Daniszewskiej na odcinku od ul. Szlacheckiej do ul. Białołęckiej, a także po wybudowaniu przez ZTM przystanku krańcowego dla autobusów w rejonie pętli tramwajowej utworzone zostanie połączenie Zielonej Białołęki z liniami tramwajowymi na Żeraniu Wschodnim.

Według umowy zawartej z wykonawcą prac budowlanych przy ul. Daniszewskiej inwestycja będzie gotowa z końcem czerwca 2017 r. Wobec powyższego ZTM proponuje od 1 września 2017 wydłużyć trasę linii 334 z obecnej pętli JURANDA ZE SPYCHOWA-SZKOŁA do nowej pętli ŻERAŃ WSCHODNI. Linia zgodnie z postulatami mieszkańców Białołęki pozwoli na skomunikowanie rozbudowujących się osiedli przy ul. Białołęckiej oraz osiedla Regaty z linią tramwajową na Żeraniu Wschodnim."

 

 

Foto: TW

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iBialoleka.pl




Reklama
Wróć do