Reklama

Spór wokół przebudowy ul. Światowida

W ostatnim czasie na łamach lokalnych mediów, forów internetowych i portali społecznościowych rozgorzała dyskusja na temat planowanej przebudowy ul. Światowida, związanej z budową linii tramwajowej. Czy naprawdę Nowodworom i Tarchominowi potrzebna jest Światowida z dwoma jezdniami o szerokości ok. 10,5 m każda?

 

Droga ta miała być główną ulicą tej części Białołęki. Takie zapisy znalazły się w dokumentach planistycznych dotyczących budowy ul. Światowida. W tej części dzielnicy mieszka ok. 70 % mieszkańców Białołęki i wciąż powstają nowe osiedla. Można się więc spodziewać, że po powstaniu linii tramwajowej i dobrym skomunikowaniu Nowodworów z centrum miasta deweloperzy jeszcze chętniej będą inwestowali w budowę nowych bloków. A to oznacza wzrost liczby mieszkańców oraz zwiększenie się ruchu na ulicy Światowida.

Obecnie ZTM równolegle z budową linii tramwajowej ma budować drugą nitkę ul. Światowida. Wykonawca już wszedł na teren budowy. W tym miejscu warto przytoczyć trochę danych technicznych. Każda jezdnia ul. Światowida będzie miała 10,5 metra szerokości, czyli dokładnie tyle, ile teraz ma jezdnia Światowida w jednym kierunku. Na tych 10, 5 metrach zostaną wytyczone dwa lub trzy pasy ruchu, dość wąskie, bo miejscami mierzące tylko 3,2 metra szerokości. Przy skrzyżowaniach liczba pasów będzie się zmieniała w zależności od organizacji ruchu i jego natężenia. Na nitce wschodniej (dobudowywanej) będzie od 2 do 3 pasów ruchu, z których jeden będzie przechodził w lewoskręt. Na nitce zachodniej (istniejącej) jezdnia będzie miała na fragmentach wytyczone 3 pasy ruchu z przeznaczeniem jednego pasa na lewoskręty oraz pasem przy skrzyżowaniach wyznaczonym do prawoskrętu. Dzięki temu skrzyżowania będą umożliwiały bezproblemowe zjazdy na drogi lokalne. Nie na całym odcinku ul. Światowida w kierunku Nowodworów istnieje możliwość wyznaczenia trzech pasów ruchu, ale tam gdzie zostaną one wyznaczone tylko dwa, będzie można poruszać się bezkolizyjnie na wprost, nie narażając się na wjazd na pasy służące do skręcania. Zgodnie z obowiązującymi obecnie standardami ul. Światowida będzie miała chodniki i ścieżkę rowerową oddzielone od jezdni pasem zieleni. Torowisko zostanie usytuowane w pasie pomiędzy jezdniami ul. Światowida.

To, co najważniejsze w tej inwestycji, to jednak budowa linii tramwajowej, na początek do pętli przy ul. Mehoffera, później do Winnicy. Komunikacja szynowa ma stanowić trzon komunikacji do centrum dla mieszkańców tej części dzielnicy. Przebudowa ulicy Światowida jest pochodną tej ważnej dla większości mieszkańców Nowodworów i Tarchomina inwestycji.

Źródło: Urząd Dzielnicy Białołęka

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iBialoleka.pl




Reklama
Wróć do