Reklama

Spotkanie w sprawie tramwaju wzdłuż Modlińskiej - jest duża szansa na tę inwestycję!

16/03/2017 07:38

To spotkanie o którym od wczoraj wieczorem jest w internecie bardzo głośno,  pozytywnie zaskoczyło wszystkich. Tym, którzy jeszcze nie czytali relacji, przedstawiamy po krótce to co udało się ustalić okiem osób najbardziej zaangażowanych w działania zmierzające ku wybudowaniu linii tramwajowej wzdłuż ul. Modlińskiej. Okazuje się bowiem, że jest bardzo duża szansa na jej powstanie.

W środę wieczorem odbyło się spotkanie w Urzędzie Dzielnicy dotyczące możliwości realizacji połączenia tramwajowego między Żeraniem FSO a Trasą Mostu Północnego. Jak podkreślają zgodnie jego uczestnicy, na tle innych, często nerwowych zebrań dzielnicowych, to wyróżniło się życzliwą atmosferą, ciekawą formułą i ważnymi gośćmi.

- Rzadko się zdarza, aby strona społeczna mogła tak szeroko i subiektywnie opisać swoje potrzeby czy obawy. Poświęcono nam naprawdę dużo czasu i uwagi, część warsztatowa poświęcona była właśnie temu, aby poznać nasze zdanie. W prezentacji, którą dzięki uprzejmości organizatorów mogłam wygłosić, opisałam wiele wątków, które nie są oczywiste z punktu widzenia władz Miasta, ale mieszkańcy widza je jak na dłoni - mówi Agnieszka Nowak i podaje przykłady. - Na osiedlu Piekiełko powstaną już w tym roku nowe szkoły i przedszkola. Zaczynamy zdawać sobie sprawę, że ich otoczenie nie jest przygotowane na przyjęcie dodatkowych dwóch i pół tysiąca samochodów każdego ranka, kręcących się w kółko w poszukiwaniu parkingu. Taki najazd będzie miał liczne skutki uboczne: pogorszenie bezpieczeństwa, jakości powietrza, komfortu i czasu dojazdu uczniów – a mowa nawet o trzyletnich maluchach! To niepotrzebny codzienny stres dla dzieci, rodziców, mieszkańców i dotychczasowych użytkowników dróg - podkreśla mieszkanka Żerania zaangażowana w działania zmierzające do powstania linii tramwajowej wzdłuż Modlińskiej.

Zarówno ona, jak i inni mieszkańcy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że tramwaj nie przewozi tylko jednostek z punktu A do B. Organizuje i ułatwia życie, rozwiązuje liczne problemy społeczne wynikające z powiększającej się populacji i pogarszającej się mobilności. To dlatego jest tak pilną inwestycją w miejscu, gdzie jak okiem sięgnąć – same bloki i place budowy.

Przygotowanie i prezentacja Tramwajów Warszawskich były bardzo pozytywnym zaskoczeniem. Podano harmonogramy prac dla realizacji w etapach lub bez. Rozpisano, co kiedy powinno się dziać i pod jakimi warunkami. Poinformowano, że procedury dla odcinka południowego zostaną rozpoczęte już w przyszłym roku. Do dyskusji o przebiegach zaproszono nas do stolików. Nigdzie nie było napisane: „Nie da się”! Było za to: „Porozmawiajmy”. To nowa jakość.

- Jako mieszkańcy mamy świadomość, że linie tramwajowe nie pojawiają się na pstryknięcie palcami oraz że są drogie. I właśnie dlatego zajmujemy się tym tematem już teraz. Nie wymagamy, aby planiści czytali nam w myślach, nie obrażamy się, że nie znają specyfiki naszej sytuacji. Najważniejszy jest konstruktywny dialog i bardzo się cieszę, że udało się go rozpocząć w tak profesjonalny sposób. Pamiętajmy, żeby stale monitorować, co się dzieje w tej sprawie i wyrażać poparcie. Zapraszamy do obserwowania strony na Facebooku: Tramwaj wzdłuż Modlińskiej, gdzie znajduje się też link do petycji - mówi Agnieszka Nowak.

Petycję dotycząca linii tramwajowej wzdłuż Modlińskiej napisali mieszkańcy razem ze Stowarzyszeniem Razem dla Białołęki. Jego członkowie po wczorajszym spotkaniu są pełni nadziei i optymizmu.

- Sześciokilometrowy odcinek linii tramwajowej z Bródna na Grodzisk według zapowiedzi powstanie do 2022 r. Dla tramwaju wzdłuż Modlińskiej w przyszłym roku rozpoczną się prace koncepcyjne, które pozwolą określić, który wariant budowy trasy będzie optymalny. Ogromnie cieszy, że prace te zostaną rozpoczęte, przybliży to możliwość realizacji inwestycji. W 2019 r. przekonamy się, czy inwestycja otrzyma finansowanie i czy powstanie do 2022 (odc. Żerań - Konwaliowa/Płochocińska) i do 2024 (całość trasy). Na taki scenariusz liczymy - mówi w imieniu Stowarzyszenia Razem dla Białołęki, Danuta Zaleska.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2017-03-16 09:11:19

    Wow! Wow! Wow! w końcu się cos w temacie ruszyło!!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-03-16 09:27:37

    Chyba, jednak bardziej potrzebny tramwaj na Derby (w pierwszej kolejności), Głębocka pęka w szwach, a Trasa Olszynki Grochowskiej to niespełniona pieśń przyszłości.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-03-16 11:17:07

    Tramwaj na Derby to pewniak. Powstanie do 2022 r.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-03-23 17:54:11

    Dlaczego tylko do mostu północnego ? Tramwaj powinien jechać Modlińską aż do Winnicy . Tam jest wiele osiedli mieszkaniowych z wysoką zabudową i nadal bardzo intensywnie rozbudowuje się ta część Białołęki !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-03-23 18:02:18

    Tramwaj pojedzie wzdłuż całej ulicy Modlińskiej aż pod Jabłonnę . Miejsce na ten tramwaj czeka już od dawna .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iBialoleka.pl




Reklama
Wróć do