Reklama

Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty w przetargu na budowę trasy tramwajowej na Nowodwory

Wczoraj Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty w przetargu na budowę trasy tramwajowej na Nowodwory (odcinek pętla Tarchomin Kościelny - Nowodwory).  Wykonawca będzie miał 8 miesięcy na realizację zamówienia od czasu podpisania umowy.

Do składania ofert z cenami Tramwaje Warszawskie dopuściły siedem firm i konsorcjów, ale wydaje się, że największe szanse na wygranie w konkursie ma konsorcjum firm: Trakcja, Comsa z Hiszpanii i AB Kauno Tiltai z Litwy, które za realizację inwestycji podało najmniejszą kwotę (29,5 mln zł).

Wybrany w przetargu wykonawca wybuduje trasę tramwajową o długości ok. 1,5 km w ciągu ul. Światowida na odcinku: Tarchomin Kościelny (wcześniej pętla Mehoffera) – ul. Strumykowa.  W ramach zamówienia wykonane zostaną 4 perony przystankowe zlokalizowane na skrzyżowaniach ulic Światowida z  H. Ordonówny i  M. R. Stefanika. Zakres zamówienia obejmuje m.in. roboty branży konstrukcyjnej, torowej, drogowej, elektroenergetycznej, sanitarnej, teletechnicznej, wykonanie i wdrożenie projektu organizacji ruchu na czas robót budowlanych oraz wdrożenie projektu docelowej organizacji ruchu.

Zamówienie przewiduje m.in.:

- budowę budynku stacji prostownikowej trakcyjnej „Nowodwory” wraz z wyposażeniem w urządzenia elektroenergetyczne oraz budowę układu kablowego;

- budowę torowiska o konstrukcji bezpodsypkowej z zabudową asfaltową lub trawiastą (w zależności od lokalizacji);

- przebudowę ul. Światowida oraz zmiany układu drogowego wynikające z budowy trasy tramwajowej (przebudowę istniejących skrzyżowań, ciągów pieszych i rowerowych itp.);

- budowę lub przebudowę elementów elektroenergetycznych, takich jak m.in. przewody, konstrukcje nośne, konstrukcje wsporcze, punkty zasilające i powrotne, kable trakcyjne, światłowodowe i sterownicze, przyłącza energetyczne i oświetlenia ulicznego;

- budowę i przebudowę odwodnienia jezdni i torowiska wraz z odprowadzeniem ścieków do kanalizacji;

- budowę i przebudowę sygnalizacji świetlnej;

- przebudowę i zabezpieczenie infrastruktury podziemnej znajdującej się w kolizji z budowaną trasą tramwajową, w tym m.in.: sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, kabli elektroenergetycznych, instalacji teletechnicznych, sieci c.o. i gazowych, instalacji oświetlenia ulicznego, itp.;

- budowę oraz zagospodarowanie peronów przystankowych, m.in. oświetlenie, instalację elektryczną zasilania biletomatów, monitoringu miejskiego

- zagospodarowanie terenu, w tym zagospodarowanie zieleni.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iBialoleka.pl




Reklama
Wróć do