
Na ul. Marywilskiej wiele się ostatnio dzieje. To nie koniec. Teraz przebudowane zostaną dwa skrzyżowania.
Na ul. Marywilskiej na Białołęce naprawdę sporo w ostatnim czasie się dzieje. Najpierw urzędnicy poinformowali o planach wyremontowania drugiej części przedszkola nr 455, a później dostaliśmy informacje o ogłoszeniu przetargu na przebudowę wiaduktu na odcinku między Smugową a Kupiecką.
Teraz Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie powiadomił o tym, iż w rejonie skrzyżowań ul. Marywilskiej z ul. Inowłodzką i ul. Kupiecką zmodyfikowany zostanie układ drogowy. Powstanie m.in. sześć przejść dla pieszych; w czterech lokalizacjach ruchem będą sterować sygnalizacje świetlne, ale od początku...
Chwilowo prace wiążą się z budową chodników i drogi dla rowerów nieopodal Inowłodzkiej oraz zjazdu z węzła trasy S8. Wykonawca wystartował także z pracami przy drodze bocznej ulicy Marywilskiej. Jezdnia ta została zamknięta, ponieważ aktualnie trwa tam rozbiórka starej nawierzchni. Droga nie tylko zyska nowy asfalt, ale zostanie też przedłużona w kierunku północnym do obecnego wjazdu pod pobliskie hale chłodnicze.
Jak poinformowali drogowcy, wjazd ten zostanie przebudowany. Po poszerzeniu stanie się wyposażonym w sygnalizację świetlną skrzyżowaniem z trzema nowymi przejściami dla pieszych (dwa przez ul. Marywilską i jedno przez drogę dojazdową do budowanego osiedla) i kompletem przejazdów rowerowych. W tym miejscu Marywilska będzie mieć dwie jezdnie, bo istniejący dzielący je pas wykonawca przedłuży na północ. Za skrzyżowaniem po zachodniej stronie ulokuje nowy przystanek autobusowy. Natomiast dotychczasowe skrzyżowanie drogi głównej z boczną zlikwiduje, tworząc tylko zjazd do ul. Inowłodzkiej dla tych, którzy poruszają się od węzła trasy S8.
Przy jezdni wschodniej ul. Marywilskiej chodnik zostanie wyremontowany, a przy jezdni zachodniej – wybudowany. Po obu stronach ulicy powstaną drogi dla rowerów. Dzięki temu poprawi się bezpieczeństwo i komfort jazdy rowerzystom. Dziś kłopot mają zwłaszcza ci, którzy jadą w kierunku trasy S8. Ze względu na to, że obecne pasy rowerowe urywają się ok. 300 m przed węzłem, nagle wjeżdżają między auta jadące na wprost i kierujące się do zjazdu na „ekspresówkę”. To się zmieni – po zakończeniu prac dojadą przeznaczoną dla nich ścieżką do samego węzła, gdzie wykonanie dalszych usprawnień będzie leżało po stronie GDDKiA.
Sporo zmieni się też w okolicy skrzyżowania Marywilskiej z ul. Kupiecką. W tym przypadku chodzi o budowę przyłącza elektroenergetycznego. Główne roboty będą wiązały się również z utworzeniem sygnalizacji świetlnej i poprawieniem przebiegu chodnika oraz jego remontem przy wlocie ul. Kupieckiej do drogi głównej ul. Marywilskiej. Istniejące tam po stronie północnej przejście dla pieszych zostanie przesunięte bliżej skrzyżowania, dzięki czemu jego obszar stanie się mniejszy, a droga do pokonania przez pieszych – krótsza.
Jezdnia ul. Marywilskiej w kierunku północnym oraz południowy wylot ze skrzyżowania będą poszerzone. Wykonawca zlikwiduje biegnący po wschodniej stronie drogi głównej pas rowerowy, a ruch rowerowy poprowadzi wydzieloną jednokierunkową drogą dla rowerów. Aby zapewnić płynność ruchu samochodowego, po południowej stronie skrzyżowania zlikwiduje wykorzystywaną do tej pory w niewielkim stopniu zebrę. Na jezdni wschodniej utworzy pas do skrętu w prawo w ul. Kupiecką, z dopuszczeniem jazdy na wprost dla autobusów.
Aby odciążyć skrzyżowanie jezdni bocznej z ul. Kupiecką, w pasie zieleni między drogami ul. Marywilskiej (za ślimakiem skrzyżowania z ul. Płochocińską) powstanie łącznica. Będzie mieć 5 m szerokości i pojadą nią kierowcy, którzy wjechali na ul. Marywilską z ul. Płochocińskiej. Na łącznicę nie wjadą ci, którzy poruszają się boczną drogą ul. Marywilskiej od ul. Kupieckiej. Droga ta będzie dwukierunkowa dla wszystkich tylko na krótkim odcinku – do wjazdu przy budynku Marywilska 44C. Dalszy fragment do jazdy w kierunku południowym będzie przeznaczony tylko dla mieszkańców dojeżdżających na posesję. Aby ułatwić im dojście pieszo, przez drogę boczną powstanie nowe przejście.
Od łącznicy przez pas zieleni do skrzyżowania z ul. Kupiecką zostanie poprowadzona nowa droga dla rowerów. Natomiast znajdująca się po sąsiedzku zebra (położona ok. 100 m na południe od skrzyżowania z ul. Kupiecką) zyska sygnalizację świetlną.
Ostatnim elementem przebudowy będą zmiany na istniejącym ok. 400 m na północ od skrzyżowania z ul. Kupiecką łączniku dróg bocznej z główną ul. Marywilskiej. Łącznik będzie poszerzony i stanie się dwujezdniowy. Jego skrzyżowanie z drogą główną deweloper wyposaży w sygnalizację.
Aby utrzymać tam płynność ruchu, jadąc od północy ul. Marywilską nie będzie można skręcić w lewo. Dojazd z tego kierunku możliwy będzie na skrzyżowaniu z ul. Kupiecką. Ponadto przystanek „Marcelin 02” zostanie przeniesiony z wlotu na wylot drogi głównej ul. Marywilskiej. W związku z tym wyjazd z drogi dla rowerów na pas rowerowy zostanie odsunięty od skrzyżowania za zatokę autobusową.
Źródło: Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Zobacz także:
Zobacz także:
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie