Reklama

3 błędy menedżerów, które demotywują pracowników

31/05/2016 15:12

Brak zaangażowania pracowników to coraz powszechniejszy problem firm. Menedżerowie powinni ich motywować, ale popełniają błędy, które utrudniają im to zadanie. Jakich postaw powinni szczególnie unikać?

1. Rządzę i kontroluję

Najlepsi przywódcy nie nadzorują, ale koordynują; nie rozkazują, a odpowiadają za efektywność pracy całego zespołu. Ale wielu menedżerów wyznaje zasadę mikrozarządzania, dążąc do pełnej kontroli i podejmowania wszystkich decyzji. Taka postawa jest odbierana przez pracowników jako wyraz braku zaufania, co zmniejsza ich wydajność.

2. Nie chwalę

W badaniu Interact i Harris Interactive, przeprowadzonym na tysiącu pracowników, 63% respondentów twierdziło, że brak uznania za osiągnięcia jest palącym problemem w pracy. Jeśli menedżer przypisuje tylko sobie wspólne sukcesy zespołu, zabija jego efektywność i inicjatywę.

3. Oczekuję, ale nie komunikuję

Wielu menedżerów nie potrafi jasno komunikować swoich oczekiwań, przez co rezultaty osiągane przez zespół ich nie satysfakcjonują. A to powoduje frustrację pracowników, którzy podkreślają w wielu badaniach, że ich wydajność byłaby większa, gdyby zwierzchnicy komunikowali się efektywniej.

Kluczową rolę w budowaniu zaangażowania zespołu pełni menedżer lider, który potrafi dostrzec i wykorzystać potencjał pracowników. Kompleksowy program rozwoju ManagementTM od ICAN Institute, wydawcy „Harvard Business Review Polska”, pomaga doświadczonym menedżerom doskonalić i uzupełniać potrzebne w nowych realiach kompetencje.

Artykuł sponsorowany

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iBialoleka.pl




Reklama
Wróć do