Reklama

Już w środę porozmawiamy o tramwaju wzdłuż Modlińskiej. Przypominamy o ważnym spotkaniu!

13/03/2017 12:00

Od dzisiaj linia tramwajowa 2 jeździ częściej, więc powody do radości są. To jednak nie oznacza, że Białołęka jest zadowolona z dojazdów do centrum. Nie oszukujmy się - ta linia (choć potrzebna naprawdę wielu) obsługuje głównie mieszkańców Tarchomina i Nowodworów. Reszta Białołęki wciąż czeka na swój odcinek torów.

O ile na Zieloną Białołekę tramwaje za kilka lat dojadą, to mieszkańcy Żerania czy Piekiełka dalej pozostaną bez możliwości wygodnego dojazdu komunikacją. Jest źle a będzie jeszcze gorzej patrząc na dynamiczny rozwój tej części dzielnicy.  Dla wszystkich bardzo ważna jest linia tramwajowa wzdłuż Modlińskiej. W końcu będzie okazja o tym porozmawiać. Przypominamy, że już pojutrze - 15 marca o godz. 18 spotykamy się wszyscy w ratuszu by omówić te ważne kwestie! Według Informatora Dzielnicy Białołęka https://www.facebook.com/InformatorDzielnicaBialoleka/ budowa tramwaju wzdłuż Modlińskiej stwarza możliwość rozbudowy linii tramwajowej na Białołęce, przez co w kolejnym etapie należy rozważyć skomunikowanie obszarów Białołęki Dworskiej i budowę linii tramwajowej wzdłuż Trasy Mostu Północnego by połączyć ją z linią tramwajową na Zielonej Białołęce, która będzie budowana w rezerwie Trasy Olszynki Grochowskiej.

Co konkretnie zyskamy, jeśli do 2022 roku uda się wprowadzić tramwaje wzdłuż Modlińskiej? Jak podkreśla Stowarzyszenie Razem dla Białołeki, które zbiera podpisy pod petycją w tej sprawie, tramwaj wzdłuż Modlińskiej to efektywne skomunikowanie Żerania, Piekiełka, Tarchomina i południowej części Białołęki oraz odciążenie przepełnionej komunikacji autobusowej.

"Stworzenie dla mieszkańców Tarchomina alternatywnej komunikacji szynowej m.in. z II linią metra. Obsłużenie placówek edukacyjnych (zdolnych przyjąć ok. 2 tysiące dzieci) oraz kolejnych osiedli na terenie Żerania i Piekiełka, które docelowo mają objąć nawet 6 tysięcy mieszkań. Zmniejszenie ruchu samochodowego na tym obszarze, co może się przełożyć na poprawienie jakości powietrza. Uzupełnienie brakującego odcinka, który umożliwi powiązanie komunikacją szynową praskiej strony Warszawy. Wykorzystanie istniejącej infrastruktury, m.in. wiaduktów nad Kanałem Żerańskim i linią kolejową przebudowanych kosztem ponad 111 milionów złotych" - o tym wszystkim przeczytamy w petycji, którą wszyscy powinniśmy podpisać, a tym bardziej przyjść w środę na spotkanie. Przypominamy: 15 marca, godz. 18, w Urzędzie Stanu Cywilnego, (wejście na tyłach budynku Urzędu Dzielnicy Białołęka) przy ul. Modlińskiej 197.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iBialoleka.pl




Reklama
Wróć do