Reklama

PKP Żerań: więcej pociągów za dwa lata, zmiany na przystanku za 3-4?

Stacja Żerań: brak podjazdów, tłok w pociągach. Czy jest szansa na jakiekolwiek zmiany?

- Pozornie pięknie: bezpośredni dojazd do Centrum, Metra Dworzec Gdański i do lotniska. Ale co z tego skoro w godzinach szczytu jest taki tłok, że wejście do pociągu graniczy z cudem. Nie mówiąc już o tym, żeby spokojnie dostać się na stację z wózkiem. Nie ma podjazdów, a zamontowane platformy niesprawne i nieprzystosowane do przewożenia wózków z małymi dziećmi - opisuje stację kolejową PKP Żerań jedna z mieszkanek, która codziennie boryka się z problemami dojazdów właśnie z tego przystanku.

Czy naprawdę tak wiele potrzeba by poprawić sytuację na stacji Żerań? Teoretycznie nie, bo wystarczą dodatkowe składy pociągów, podjazdy i działające platformy - to co w innych miejscach jest standardem, tutaj szczytem niespełnionych marzeń. Co na to wszystko odpowiedzialne instytucje?

- Remont przystanku Warszawa Żerań był wykonany w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej E65/C-E 65 na odcinku Warszawa –Gdynia” i został wykonany zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami. Zainstalowano na nim dwie platformy przyschodowe w celu ułatwienia osobom niepełnosprawnym oraz osobom o ograniczonej możliwości poruszania się w dojścia do peronu. Platformy są sprawne. Z uwagi na względy bezpieczeństwa i obowiązujące przepisy, projekt remontu przystanku nie uwzględniał montażu podjazdów/pochylni. Kąt nachylenia schodów wynoszący ponad 10% uniemożliwia montaż podjazdów i pochylni. Pochylenie dla wysokości większej niż 0,5 m może wynosić maksymalnie 6%, a zmniejszenie jego jest niemożliwe ze względów konstrukcyjnych zgodnie z przepisami - mówi Łukasz Kwasiborski z PKP PLK i dodaje, że PLK przeanalizują możliwość zmian na przystanku i włączenia go do planów realizacyjnych na lata 2020-2023 w ramach zadania z Krajowego Programu Kolejowego pn.: „Przebudowa infrastruktury obsługi podróżnych na stacjach i przystankach”.

Tyle o infrastrukturze, ale problem jest jeszcze jeden - przepełnione pociągi. Czy z tym cokolwiek można zrobić? Jak twierdzi PKP, linia nr 9 ma wystarczającą przepustowość dla uruchomienia większej ilości pociągów, również w godzinach szczytu. Jeśli któryś z przewoźników zdecyduje się na takie rozwiązanie, to nie napotka żadnych przeszkód w jego realizacji.

- Mamy układ połączeń stabilny, ale nie mamy krótkookresowych perspektyw w zakresie zwiększenia zestawień pociągów czy zwiększenia ich liczby. Powody są znane od dawna: brak taboru, brak wolnych tras, brak dostępnego jednego toru na kolejowym Moście Gdańskim. Pracujemy (SKM + ZTM) nad pozyskaniem nowego taboru dla SKM pozwalającego na zwiększenie zestawień najbardziej zatłoczonych pociągów SKM (dotyczy to także S9 i S3). Ale rezultat tych działań to horyzont co najmniej 2-letni - mówi Igor Krajnow z Zarządu Transportu Miejskiego.

 

 

 

Foto:warszawawikia

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iBialoleka.pl




Reklama
Wróć do