
Tramwaje Warszawskie właśnie przystępują do prac koncepcyjno-projektowych dla linii tramwajowej na Zieloną Białołękę. Według zapowiedzi jej powstanie jest możliwe już w 2022 r.
Nie od dziś wiadomo, że mieszkańcy Białołęki są wyjątkowo aktywni i bacznie obserwują każdą zapowiadaną inwestycję. Nie inaczej jest w przypadku tramwaju na Zielona Białołękę, gdzie już w listopadzie 2016 r. mieszkańcy zwracali uwagę na brak szlaków komunikacyjnych pomiędzy ulicą Głębocką a Skarbka z Gór.
Radna Dzielnicy Białołęka Mariola Olszewska w swej interpelacji zwracała uwagę na potrzebę powstania takiego łącznika w celu stworzenia dogodnego dojazdu do przystanków tramwajowych. Ówcześnie zaproponowano przedłużenie ul. Astrowej na odc. Skarbka z Gór – Głębocka.
Teraz w podobnej kwestii interpelację złożyła Radna m.st. Warszawy Gabriela Szustek, która zwraca uwagę, że na obszarze Białołęki trasa tramwajowa powstanie w rezerwie Trasy Olszynki Grochowskiej, przez co w celu zapewnienia optymalnego dostępu do linii tramwajowej pyta czy wraz z powstającą linią tramwajową powstanie infrastruktura drogowa – tj. czy w śladzie Trasy Olszynki Grochowskiej powstanie jezdnia (np. po jednym pasie ruchu w każdy kierunku) wraz z chodnikami i ścieżka rowerową?
Radna podkreśla też, że do tej pory przez konieczność zachowania rezerwy terenu pod budowę Trasy Olszynki Grochowskiej nie planowano drogi łączącej ul. Głębocką z ul. Skarbka z Gór, przez co dostęp do planowanych przystanków tramwajowych: Skarbka z Gór i osiedle Derby jest niemożliwy dla mieszkańców ul. Głębockiej. W związku z powyższym czy planuje się budowę takich dróg, np.: przedłużenie ul. Siecznej i Podłużnej do ul. Skarbka z Gór?
Kolejna ważna kwestia - na którym etapie realizacji inwestycji zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne z mieszkańcami Zielonej Białołęki.
Odpowiedzi na te pytania rozwieją wiele wątpliwości i dlatego mieszkańcy Białołęki czekają na nie z niecierpliwością, podobnie jak na konsultacje społeczne podczas, których będą mieli możliwość poznania dokładnego przebiegu linii, jak również będą mogli zgłosić swoje uwagi do projektu.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Diabeł jak zawsze tkwi w szczegółach, ulica, najlepiej 2x2 z tramwajem pośrodku byłaby najlepsza, ale i 1x2 bierzemy
coś czuje, że jezdnia pozostanie w strefie marzeń...
Ulica w wariancie 1x2 pewnie powstanie, chodzi chociażby o dojazd służb w razie wypadku, awarii itp.