Reklama

Białołęckie szkoły po reformie oświaty - co planuje Dzielnica?

07/12/2016 12:17

 

Wciąż nie znamy podstawy programowej według której będą się uczyć od września nasze dzieci. Niewiele też wiadomo o samym układzie szkół w całej Warszawie. Na Białołęce jest bardzo trudno, bo szkoły są przeciążone. Władze Dzielnicy próbują wypracować najlepsze rozwiązania.

- Trwają intensywne prace nad przygotowaniem nowego roku szkolnego na Białołęce. Musimy być gotowi przed planem naboru, czyli przed marcem 2017 roku. W przypadku naszej dzielnicy sprawa jest o tyle trudna, że zmiany związane z reformą oświaty trzeba wpisać w skomplikowaną „układankę” mocno obciążonych placówek – prawie wszystkie białołęckie szkoły pracują w systemie dwuzmianowym. Propozycje zmian, które zostały opracowane przez urząd są przedstawiane i dyskutowane ze szkołami – mówi Marzena Gawkowska z białołęckiego ratusza i dodaje, że generalna zasada wynikająca z założeń reformy to stopniowe wygaszanie wszystkich gimnazjów i przedłużanie pracy szkół podstawowych o dwa lata. Wszystkie białołęckie gimnazja będą przekształcane w szkoły powszechne z jednym wyjątkiem – jest nim gimnazjum przy ul. Van Gogha, które mieści się w tym samym budynku co liceum.

- Po wygaszeniu gimnazjum w tym przypadku zwiększana będzie liczba klas licealnych.  Na tę chwilę nie możemy jednoznacznie określić, że w przypadku każdej szkoły w jednym budynku będą się mieściły klasy od 1 do 8. W niektórych placówkach planujemy, że dzieci młodsze będą w jednym budynku, dzieci starsze – w drugim. Już dziś, jeszcze przed reformą oświaty, w kilku szkołach podstawowych młodsze i starsze dzieci uczą się oddzielnie, bo szkoły mają swoje filie – wyjaśnia Marzena Gawkowska.

 

 

 

Foto: UM Warszawa

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iBialoleka.pl




Reklama
Wróć do