Reklama

Komunikacja za kilka lat - czy grozi nam paraliż?

29/09/2016 14:50
Mieszkańcy nie ustają w staraniach o poprawę komunikacji w dzielnicy, która rozwija się w zaskakującym tempie. Jest petycja, są też konkretne pomysły co zrobić, by w kolejnych latach połączyć Białołękę z „resztą świata”. Wczoraj wiceprezydent Warszawy zapewniła o priorytetowym doprowadzeniu tramwaju na Zieloną Białołękę. Wiadomość zaskoczyła wszystkich, wzbudziła wielkie zadowolenie, ale też sceptycyzm wśród mieszkańców, którzy mimo tego wnioskują o zajęcie się ich problemami. A te rosną wraz ze zwiększająca się liczbą mieszkańców. Na Białołęce wciąż przybywa mieszkańców. W przyszłym roku w na Zielonej Białołęce i jej najbliższej okolicy zostaną oddane do użytku 4 duże osiedla, w tym jedno w dzielnicy Targówek przy ul. Głębockiej. A to nie wróży nic dobrego. „Brak możliwości poszerzenia do dwóch pasów kluczowych ulic sprawia, że już teraz tworzą się ogromne zatory i korki. Trasa Toruńska, która została niedawno przebudowana, w godzinach szczytu także stoi w gigantycznym korku. Nie wyobrażamy sobie przerzucenia całego ruchu związanego z budową stacji metra II linii w okolice urzędu dzielnicy Warszawa Targówek. Na obszarze Żerania regularnie powstają nowe osiedla, które docelowo mają posiadać 4-5 tysięcy mieszkań, co daje min. 10 tysięcy mieszkańców. Również budowa kolejnych osiedli na Tarchominie i Nowodworach z roku na rok przyczynia się do zwiększenia zaludnienia tego obszaru dzielnicy, co z kolei powinno być bezpośrednio powiązane z rozwojem komunikacji - szczególnie biorąc pod uwagę, iż Tarchomin, Nowodwory i Żerań w dużej mierze obsługują te same linie autobusowe - 518 i 509. W tej sytuacji celowe jest także jak najszybsze rozpoczęcie przygotowań do budowy szybkiego tramwaju pomiędzy Tarchominem i Żeraniem, który pozwalałby na dotarcie do węzłów przesiadkowych: Żerań FSO, Rondo Starzyńskiego czy stacja metra Dworzec Wileński” - czytamy w petycji skierowanej do władz miasta. Co może poprawić sytuację? Na pewno metro, zwiększenie częstotliwości kursowania linii autobusowych 518 i 509. Potrzebna jest też przebudowa i poszerzenie ciągu ulic Głębocka - Św. Wincentego do dwóch pasów z wytyczeniem buspasa. Pomysłów na poprawę sytuacji w petycji jest wiele. Kamil Hajduk, który robi co może by zmusić władze miasta do zajęcia się tematem stworzył też mapki, w których zaznaczył i opisał co i jak w najbliższych latach powinno zmienić się na Zielonej Białołęce. - Zrobiłem zestawienie dla wschodniej Białołęki jak powinna wyglądać komunikacja za 15 - 20 lat u nas jeżeli obecna władza zgodzi się z bardzo ważnymi postulatami, które są w petycji – mówi Kamil Hajduk i wymienia: za 3 lata powinna powstać część linii tramwajowej od odcinka Matki Teresy Kalkuty to tymczasowej zawrotki przy CHU Targówek inaczej nastąpi paraliż komunikacyjny. - W kolejnym kroku w ciągu pół roku rozbudowa do osiedla Zielona Dolina i Osiedle Regaty, zawarłem również pomysł, że mogłaby powstać linia tramwajowa z Zielonej Białołęki przez trasę toruńską na Żoliborz do torów w ulicy Mickiewicza i dzięki czemu mieszkańcy uzyskaliby prawdziwie szybki tramwaj! Nie ukrywajmy, ale obecny wpisany w studium, gdy wjedzie na Bródno już nie będzie szybki, nawet priorytet dla świateł nie wiele zmieni. Przy stacji metro Grodzisk jest miejsce nawet na 3 P+R i również na mapce pokazałem brakujący zjazd w ulicę Ostródzką, który by wreszcie odkorkował Głębocką i zmniejszył się ruch w okolicy ulic Skarbka z Gór i Magicznej – mówi Kamil i zachęca wszystkich do udziału w walce o poprawę komunikacji na Białołęce. W akcję można się włączyć podpisując petycję: http://www.petycjeonline.com/petycja_na_rzecz_zwoania_nadzwyczajnej_sesji_rady_m_st_warszaw MAPKA: Kamil Hajduk - stacja metra "Grodzisk"

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iBialoleka.pl




Reklama
Wróć do