
Uczniów i szkół w naszej dzielnicy przybywa w rekordowym na skalę miasta tempie, a jakość nauczania nie traci na wartości, wręcz przeciwnie - jest na coraz wyższym poziomie. Białołęccy uczniowie są na 3 miejscu spośród 18 warszawskich dzielnic biorąc pod uwagę wyniki sprawdzianu szóstoklasisty. Średni wynik, jaki osiągnęli nasi uczniowie z języka polskiego i matematyki to 79,5% średnia warszawska to 77,8%, a średnia mazowiecka - 69,8%. Cieszą też indywidualne sukcesy w nauce naszych uczniów, a ich liczba jest naprawdę imponująca.
Podstawówki
Sukcesy jakie odnoszą młodzi ludzie we wszelakich olimpiadach i konkursach najdobitniej pokazują możliwości uczniów oraz przygotowanie i zaangażowanie nauczycieli. Poniżej przedstawiamy wybrane osiągnięcia w roku szkolnym 2014/2015, gdyż ze względu na mnogość nagród, jakie zdobyli uczniowie białołęckich szkół, nie sposób umieścić wszystkich. Należy tu podkreślić, że są to konkursy międzynarodowe, albo co najmniej ogólnopolskie.
W Międzynarodowym konkursie „Kangur matematyczny” mamy sześciu laureatów, dwunastu uczniów osiągnęło wynik bardzo dobry i ponad stu uzyskało wyróżnienia. Najwięcej nagród uzyskała SP nr 31, SP nr 342 i SP nr 344. W kuratoryjnym konkursie matematycznym mamy także wielu laureatów, a uczeń SP nr 154 zajął zaszczytne pierwsze miejsce.
Na wyróżnienie zasługuję uczeń SP nr 257 Antoni Buchalski zajął on pierwsze miejsce w kraju w Ogólnopolskim konkursie matematycznym „Mat” i drugie miejsce w kraju w Ogólnopolskim konkursie „Alfik matematyczny”, poza tym uzyskał wyróżnienie w „Kangurze matematycznym”. Kolejnym uzdolnionym chłopcem jest uczeń Szkoły Podstawowej nr 31 Karol Furmanek. Jest on laureatem kuratoryjnego konkursu matematycznego, przyrodniczego, informatycznego i Ogólnopolskiego Konkursu Historycznego „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 972-1514. Od Cedyni do Orszy”. Poza tym Karol Furmanek zajął pierwsze miejsce w Ogólnopolskim konkursie z języka angielskiego Multitest, pierwsze miejsce w Ogólnopolskim konkursie wiedzy „Baśnie i legendy polskie” i trzecie miejsce w Ogólnopolski konkurs poetyckim „Czaruję słowami”. Wszechstronność tego ucznia jest wyjątkowa.
W Ogólnopolskim Konkursie „Alfik historyczny” Aleksandra Panasiuk (SP 342) zajęła pierwsze miejsce w województwie i czwarte miejsce w kraju, natomiast Zofia Szymanowska (SP 342) zajęła drugie miejsce w województwie i piąte w kraju. Czternaste, szesnaste i osiemnaste miejsce w kraju zajęli uczniowie SP 257.
Uczennice SP nr 257 Maria Zygnerska i Julia Zygnerska zajęły pierwsze i drugie miejsce w XI Ogólnopolskim Konkursie Literackim za wykonanie pracy „O wiejskich urokach i Oskarze Kolbergu”, natomiast uczeń tej samej szkoły Jakub Malczewskizajął pierwsze miejsce w XI Ogólnopolskim Konkursie Krasomówczym za napisanie i wygłoszenie przemówienia o Oskarze Kolbergu. Uczennica SP nr 344 zajęła pierwsze miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Polonistycznym „Fraszka”.
Mamy także znaczne osiągnięcia w konkursach z języka angielskiego. Na wyróżnienie zasługują tu Jakub Bileński i Cyprian Kryczyński uczniowie SP nr 118, którzy zajęli pierwsze miejsce na Ogólnopolskiej olimpiadzie z języka angielskiego „OLIMPUSEK”. Starsi uczniowie startujący w Ogólnopolskiej olimpiadzie „OLIMPUS” także uzyskali bardzo dobre wyniki. Najwięcej laureatów ma Szkoła Podstawowa nr 231 i Niepubliczna Szkoła Podstawowa „Nasza Szkoła”
W Ogólnopolskim konkursie z języka angielskiego w słuchaniu ze zrozumieniem „Bat Kid” drugie miejsce zajął Filip Łapiczuczeń SP nr 314, natomiast trzecie miejsce zajęła uczennica tej samej placówki pedagogicznej.
W skomputeryzowanym świecie niezbędna jest także wiedza informatyczna. Uczniowie brali udział w konkursie informatycznym mini logia 13, mamy tu spore grono finalistów z SP nr 257. Pierwsze miejsce w Ogólnopolskim V konkursie informatycznym dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponad gimnazjalnych zajął uczeń NSP „Nasza Szkoła”.
Gimnazja
Zdobycie tytułu laureata, finalisty olimpiady lub konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim zwalnia z konieczności zdawania egzaminu gimnazjalnego z danego przedmiotu i zapewnia maksymalną liczbę punktów z danego przedmiotu. Laureat ma otwartą drogę do wybranej szkoły średniej, a finalista dodatkowe punkty przy rekrutacji. Jednak aby zdobyć tytuł laureata, czy choćby finalisty, trzeba wykazać się zdolnościami i włożyć ogromną pracę, by zdobyć potrzebną wiedzę. Poniżej wyszczególnionych zostało kilku uczniów, którzy zasługują na wyróżnienie.
Stanisław Szcześniak uczeń Gimnazjum nr 124 jest laureatem przedmiotowego Konkursu Informatycznego dla Gimnazjalistów LOGIA 15, jest finalistą z wyróżnieniem Olimpiady Informatycznej i finalistą Olimpiady Matematycznej.
Kolejnym utalentowanym uczniem jestAleksy Głowacki uczeń Gimnazjum nr 164, jest on finalistą Kuratoryjnego Konkursu Przedmiotowego z fizyki, zdobył pierwsze miejsce w Dzielnicowym Konkursie Matematyczno–Fizycznym im. U. Kuleszy i A. Olszewskiej i finalistą Mazowieckiego Konkursu Lingwistycznego i Międzynarodowego Konkursu Informatycznego „Bóbr”
W Kuratoryjnym Konkursie Przedmiotowym z języka polskiego mamy 2 laureatki z Gimnazjum nr 164 i jedną laureatkę z Gimnazjum nr 123. Natomiast w Kuratoryjnym Konkursie Przedmiotowym z historii laureatem został Michał Folęga uczeń Gimnazjum nr 121. W Kuratoryjnym Konkursie Przedmiotowym z biologii finalistką została natomiast Kamila Borucka uczennica Gimnazjum nr 164.
Na uwagę zasługuje także zdobycie pierwszego miejsca przez Julię Ziębę (Gimnazjum 164) w VI Ogólnopolskim Konkursie wokalno–recytatorskim poezji Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego „Ojczyzną moją jest muzyka”.
Uczniowie osiągnęli także dobre wyniki w Międzynarodowym konkursie „Kangur matematyczny”, najwięcej wyróżnień zdobyło Gimnazjum nr 125 i Gimnazjum nr 164.
W V Ogólnopolskim Konkursie Informatycznym „T.I.K? – TAK!” – 30 miejsce w Polsce zajął uczeń Gimnazjum nr 125.
Gratulujemy tych fantastycznych osiągnięć uczniom, rodzicom i nauczycielom! Życzymy udanego, zasłużonego wypoczynku.
Źródło: bialoleka.waw.pl
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie