
O trasie S8 w Warszawie pisano i mówiono już wiele razy. Wypadki do których dochodzi tam średnio 3 razy dziennie, gigantyczne korki – to codzienność kierowców.
Wojciech Tumasz, który od dawna analizuje komunikacyjne problemy na Białołęce znalazł rozwiązanie przynajmniej części tych problemów.
Napisał do Ministerstwa Infrastruktury proponując zmiany w organizacji ruchu na południowej jezdni tej trasy (odc. węzeł Słowackiego – węzeł Wisłostrada/Modlińska).
- Zmiana polegałaby na łagodnym skierowaniu kierowców jadących przed wiaduktem ul. Mickiewicza prawym pasem jezdni głównej (przekrój 3-pasowy) na skrajny prawy pas przy przekroju 4-pasowym za wiaduktem ul. Mickiewicza oraz skierowaniu kierowców jadących środkowym pasem jezdni głównej (przekrój 3-pasowy) na 2-gi od prawej pas przy przekroju 4-pasowym za wiaduktem ul. Mickiewicza – pisze Wojciech Tumasz ze Stowarzyszenia Razem dla Białołęki.
Zdaniem Tumasza, te zmiany powinny usprawnić ruch na drodze S-8 w stronę Wisły, ponieważ większość kierowców jadących tą trasą (odcinek 3-pasowy, tj. przed ul. Mickiewicza) zjeżdża na jednię boczną mostu Grota lub zjeżdża z trasy na Wisłostradę.
Foto: Wojciech Tumasz
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
najprostszym pomysłem na poprawę sytuacji jest zmiana oznakowania jezdni. Wielu kierowców wpatrzonych jest w jezdnię zatem przykładem innych państw powinny pojawić się kierunki dużo wcześniej przed zjazdami. Dodatkowo przeciągnięte linie ciągły w miejscach, gdzie samochody włączają się do ruchu, bo notorycznie ktoś przecina pasy, by jak najszybciej znaleźć się na lewym.
Ooooo dopiero będą się zdarzać.
1 już przed wiaduktem przy basenie polonez zmniejszyć liczbę pasów do 2. Nawet wcześniej, nie potrafimy jeździć na zakładkę. 2 jadących w kierunku Gdańsk skierować przed wiaduktem na boczną jezdnię trasy. 3 wprowadzić monitoring , i za przebijanie się przez linię ciągle karać mandatami. 4 wydłużyć rozbiegi dla wlaczajacych się poprzez linię ciągle Wprowadzić ograniczenie prędkości z odcinkiem pomiarem. Lub na tranzyt dwa pasy z ograniczeniem prędkości. Początek przy Glebockiej ,koniec przy POWĄZKACH. Z odcinkiem pomiarem prędkości. Korki tworzą się przez zmieniających pasy, lub właczajacych się do tych.
Gość Marcin, racja dodałbym jeszcze monitoring w kierunku wyłapywania tych co zmieniają pasy ze skrajnego lewego na skrajny prawy w ostatnim momencie aby zjechać z tranzytu.
A ja proponuje jak najszybciej zaczac budowe obwodnicy przez most polnocny i tranzyt podzielic na te dwa mosty i problem mam nadzieje bedzie rozwiazany
Ograniczać prędkości nie trzeba. Jest wymuszona korkiem. Kiedy otwarty zostanie odcinek od mostu M.C.S., spora część aut jadących na Poznań odbije już tam i tym samym odciąży most G.R.
Dac policje czy ITD zeby CODZIENNIE lapala TIRy na zakazie wjazdu na trase. Dzisiaj tak bylo przy CH Targowek i korek od razu 1/3 mniejszy. Ale to trzeba chciec ulzyc tys mieszkancow, a nie pilnowac pomnikow 24/7.
Najlepszym roziwązaniem jest wywalić TIRy z tej trasy poza Warszawę i odrazu sytuacja się poprawi!!! Przed remontem trasy toruńskiej nie było tylu TIRów i jeździło się o niebo lepiej!!!
komu przed ostatnim remontem S8 przeszkadzało, że były 4 pasy ruchu w najwęższym miejscu? teraz w najwęższym są 3 pasy i cudowanie jakiegoś pana Tumasza. Tu masz 3 i zrób pan z tego 4, jak było kiedyś. Jak chcesz rozładować korki, to poszerzaj (a miejsce jest) a nie zwężaj, jak np. na Wileńskim wzdłuż torów tramwajowych
Monitoring (karanie tych co trzymają się na zderzak i tych co wleką się na trasie) i odcinkowe ograniczenie prędkości. Karanie wysokimi mandatami za spowodowanie stłuczki i porannego czy popołudniowego korka na tej drugiej najbardziej ruchliwej trasie w kraju. Gwarantuję, że każdy będzie jechał miarowo i spokojnie.