
Dynamiczny rozwój sieci globalnej i fakt, że dostęp do Internetu ma coraz więcej ludzi, spowodował intensywny rozwój reklamy internetowej, która de facto stała się całkowicie odrębną branżą. Spowodowane to jest tym, że działania w Internecie znacząco się różnią od tradycyjnych form reklamy, co wymusiło wypracowanie całkowicie nowych metod promocyjnych.
Marketing internetowy znacząco odbiega w formie od tradycyjnego, a to z tego względu, że w Internecie użytkownicy są aktywni, w przeciwieństwie na przykład do reklamy telewizyjnej, gdzie odbiorca nie ma żadnego wpływu na to, co widzi na ekranie. W sieci użytkownicy sami szukają zarówno informacji, jak i konkretnych usług oraz produktów, które ich interesują. Rolą marketingu internetowego jest więc wyjście naprzeciw użytkownikom i podanie im rozwiązań, które zachęcą ich do skorzystania z usług czy dokonania zakupu.
W ramach marketingu internetowego można wykorzystywać wiele różnych form promocji, które można stosować zarówno oddzielnie, jak i je łączyć, zwiększając tym samym zasięg, konwersję i liczbę użytkowników, którzy trafią do nas dzięki tego typu działaniom.
Najbardziej znane i popularne formy reklamy w Internecie to na przykład:
Dlaczego powinniśmy zainteresować się właśnie tą formą reklamy? Bo jest to skuteczna i relatywnie tania forma promocji (w porównaniu do tradycyjnych reklam, nawet internetowych). Z wyszukiwarki Google korzysta ponad 90% użytkowników w Polsce. Dostajemy więc do rąk potężne narzędzie, które możemy wykorzystać w celu dotarcia do naprawdę ogromnej ilości potencjalnych klientów.
Dzięki szerokim działaniom SEO nasza strona może pojawić się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania na wiele zapytań użytkowników. W prosty sposób będzie to prowadzić do zwiększenia ruchu na stronie, co w konsekwencji zacznie się przekładać na większe zyski. Jasno więc widać, że pozycjonowanie stron to efektywny sposób na podanie użytkownikom (klientom) dokładnie tego, czego szukają i czym są zainteresowani. Jako, że jest to całkowicie nieinwazyjna forma promocji w sieci (naturalne wyniki wyszukiwania nie kojarzą się użytkownikom z reklamą), to tym chętniej internauci klikają w widoczne wyniki
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie